اولویت اول جشنواره مردمی فیلم عمار، تمرکز روی اکران های مردمی در شهرستان های کشور است.

سید رسول منفردزاده دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم «عمار» در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اولویت‌بندی عوامل برگزاری جشنواره عمار گفت: خوشبختانه امسال نسبت به ادوار گذشته برگزاری این جشنواره، با افزایش استقبال از اکران‌های مردمی مواجه بودیم.

وی افزود: اولویت اول تمرکز جشنواره عمار روی اکران های عمومی فیلم‌ها در شهرستانهاست و تعداد شهرستان‌هایی که به اکران کننده عمار پیوسته بیشتر شده است.

دبیر اجرایی عمار همچنین اظهار داشت: پر رنگ بودن اکران‌های مردمی شهرستان‌ها با پاسداشت سوژه‌های بومی خودشان محقق شده که در برنامه اکران خود دیدار از خانواده شهدا و اکران در اماکن تاریخی داشته‌اند و زمینه حضور و بروز نمادهای بومی در اکران‌های مردمی بیشتر و پر رنگ‌تر بوده است.

 منفردزاده عنوان کرد: در جشنواره امسال نیز، ارتباط  با ستاد نماز جمعه‌ها به عنوان سر فصل اصلی در نظر گرفته شده که آورده‌های متقابل این ارتباط در روند آن مشخص می‌شود. ستادهای نمازجمعه در سراسر کشور، امسال نقش پررنگ‌تری برای همکاری در اکران مردمی داشته‌اند.

وی افزود: نماز جمعه محل اجتماع نیروهای انقلابی یک شهر است و کسانی که حاضرند داوطلبانه پای کار بیایند و برای سینمای انقلاب اسلامی  تلاش کنند. جشنواره هم محل اجتماع سینماگران انقلاب است. ارتباط جشنواره عمار و نماز جمعه‌ها می‌تواند مثل یک ارتباط بین تولیدکننده و شبکه توزیع باشد. امسال ارتباط جشنواره عمار و نماز جمعه فعال‌تر بوده و اکران‌های سراسری در نماز جمعه بیشتر شده است.

 وی با اشاره به دو فیلم پر طرفدار جشنواره عمار گفت: از مستندهای «پشت صحنه» ساخته تورج کلانتری و «آن روی سکه» به کارگردانی امیر آقایی جیلیانی استقبال بیشتری نسبت به مستندهای دیگر شده است. در میان آثار، از برخی مستندها استقبال بیشتری شده است. از بعضی مستندها کمتر و تعدادی مستند هم استقبال ضعیفی داشته‌اند.

 منفردزاده با اشاره به جداسازی بخش بین الملل اظهار داشت: امسال جای بخش بین الملل جشنواره عمار خالیست، به دلیل حجم بالای آثار ارسالی بخش بین‌الملل که 31 یا 32 اثر بوده. برای بررسی درست و دقیق، این بخش از ملی جدا شده و در بهار سال 95 برگزار خواهد شد. زمان دقیق در نظر گرفته نشده است؛ اما امکان برگزاری در فروردین یا اردیبهشت وجود دارد.

وی ادامه دارد: در طول این سالها اکران آثار بین‌الملل در سایه بخش ملی بوده و دیده نمی‌شد؛ اما امسال با جدا‌سازی می‌تواند فضای جدیدی را ایجاد کند. چون هدف این جشنواره در آینده جهانی‌شدن است، جا دارد عمار روی بخش بین‌الملل به عنوان سر فصل جدی و مهم تمرکز کند.

 منفردزاده با اشاره به مراحل رشد و تثبیت این رویداد فرهنگی عنوان کرد: در مرحله اول شکل‌گیری جشنواره مردمی فیلم عمار پیوست اجتماعی و تثبیت در جامعه اولویت داشت. سپس پیوست اقتصادی و امکان اکران‌های سراسری بوسیله مردم پایتخت و به خصوص شهرستان‌ها و در پیوست سوم که هدف آینده است، بین المللی شدن و پیوست جهانی مطرح است.

 دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار در پایان ضمن اشاره به تبلیغات اندک این جشنواره گفت: تبلیغات شهری ما کم شده است و محل اکران تهران که سینما فلسطین است، عنوان نشده. ولی تمرکز و اولویت اصلی اکران مردمی شهرستان‌ها است که در حال تقویت و گسترش بیشتر است.



گفتگو از منا شمسایی

 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار