رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: امسال 2 هزار و 735 مورد ثبت سفارش به ارزش 371 میلیون دلار در استان انجام شد که از نظر تعداد 4 درصد و از نظر ارزش ریالی 21 درصد افزایش داشته است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از قزوین ؛علی پرزحمت اظهار کرد: در حال حاضر کالای استان قزوین به 46 کشور جهان صادر می‌شود و بخش اعظم این صادرات مربوط به کشور عراق است.

وی افزود: براساس آمارها 60 درصد کالاهای صادراتی ایران به کشور عراق صادر می‌شود که ارزش ریالی آنها 151 میلیون دلار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به اینکه 65 درصد شوینده‌های کشور در قزوین تولید می‌شود، ‌اضافه کرد: درآمد حاصل از صادرات شوینده‌های تولید شده در استان در سال جاری 47 میلیون دلار بوده است.

پرزحمت ادامه داد: پس از شوینده‌ها کالاهایی از قبیل تخم‌مرغ، پلاستیک و شیشه در رتبه‌های بعدی صادرات قرار دارد.

وی با اشاره به کالاهای وارداتی به استان قزوین در هشت ماه نخست سال جاری تصریح کرد: در این مدت، 54 هزار تن کالا به ارزش ریالی 291 میلیون دلار به گمرک استان وارد و ترخیص شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی 28 درصد و به لحاظ ریالی 87 درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به عمده کالاهای وارداتی به استان تصریح کرد: انواع قطعات خودرو، کمپرسور برودتی و پروفیل آلومینیومی از عمده کالاهای وارداتی به استان قزوین بوده که از کشورهای چین، ترکیه، امارات، تایوان، سنگاپور، ایتالیا، کره و هلند وارد این استان شده است.

پرزحمت با بیان اینکه 227 کارت بازرگانی توسط اتاق بازرگانی استان قزوین در سال جاری تمدید و صادر شده است، خاطرنشان کرد: از مجموع این کارت‌ها 72 مورد کارت جدید صادر شده است.

وی افزود: براساس آمارها در حال حاضر 450 کارت بازرگانی فعال در استان قزوین وجود دارد که صاحبان این کارت‌ها در امر صادرات کالاهای مختلف به کشورهای هدف صادرات فعال هستند.

انتهای پیام/پ


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

برچسب ها: ثبت ، سفارش ، افزایش ، صنعت ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.