دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: اصولگرايان معتدل اکثریت مجلس دهم خواهند بود.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان در نشست خبری که بعد از ظهر امروز(دوشنبه) برگزار شد، با اشاره به خون به ناحق ریخته شده شیخ نمر توسط آل سعود گفت: آل سعود بزرگترین مصیبت جهان اسلام است.

وی افزود: حکام آل سعود با رژیم صهیونیستی بده بستان زیادی دارند لذا امیدواریم که خون به ناحق ریخته شده آیت الله نمر اخرین میخی باشد که آل سعود به تابوت خود زده است. 

به گفته باهنر جنایاتی که از سوی رژیم سعودی صورت گرفته به تعبیر واقعی کلمه این رژیم را در مرداب انداخته است و هر چه بیشتر دست و پا می‌زنند بیشتر فرو می‌روند.


باهنر افزود: البته تفاوت‌هایی نیز بین رژیم آل سعود با رژیم صهیونیستی وجود دارد. آل سعود از پول، سلاح‌ها و سرزمین اسلام و مسلمین برای کشتار و جنایات خود استفاده می‌کند که ما نمونه‌های آن را در سوریه، لیبی، بحرین، یمن و عراق شاهد هستیم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: مواضع ما در رابطه با آل سعود روشن است، سطح روابط دیپلماتیک در دنیا هم صفر و صد نیست و  بر همین اساس، سطح روابط ما با کشورهای دنیا بر اساس منافع ملی تعیین می‌شود.

وی تصریح کرد: رابطه ما با عربستان قاعدتا بیش از این امکانپذیر نبود. عربستان امروز یک بهانه گیرش آمده و آن حمله به سفارت عربستان در خاک ایران بود البته این موضوع بلافاصله توسط دولت و مراجعمان محکوم شد.

نایب رئیس مجلس با اشاره به حادثه هجوم به سفارت عربستان گفت: سفارت هر کشوری که در ایران وجود دارد باید توسط دولت جمهوری اسلامی مورد حفاظت و حراست قرار گیرد و این به این معناست که سفارت عربستان نیز باید تحت‌الحمایت دولت جمهوری اسلامی است و کسی حق ندارد به آن تعرض کند. برخورد نیروی انتظامی با افراد خاطی کار بسیار درستی بود و باید مقامات قضایی ما نیز با این افراد برخورد کنند.

باهنر ادامه داد: امروز عملا حاکمیت در عربستان در دست جوانان بی‌تجربه و غیر متعهد است لذا از قطع روابطشان استقبال می کنیم.

 وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سازوکار مجلس برای قطع ارتباط با عربستان چیست گفت: کمیسیون امنیت ملی بلافاصله بعد از اعدام نابه حق آیت‌الله نمر موضع‌گیری کرد و از وزارت خارجه نیز خواست موضع مشخصی در این خصوص بگیرد.

باهنر تصریح کرد: مقدم قطع رابطه با ایران عربستان بوده و اگر قرار باشد هزینه‌ای را پرداخت کند ما از آن استقبال می‌کنیم. قطع رابطه با ایران نمی‌تواند عربستان را نجات دهد.

وی با بیان اینکه فضای دیپلماسی دولت باید برای تبیین مواضع غلط برخی کشورها فعال تر شود ، اظهارداشت: اگر قرار باشد قبل از برگزاری کنفرانس کشورهای اسلامی مواضع ما روشن نباشد، تشکیل اینگونه جلسات مفید نخواهد بود.

باهنر در بخش دیگری از اظهاراتش درباره فعالیتهای اصولگرایان برای انتخابات افزود: شورای همگرایی اصولگرایی تشکیل و جلساتی نیز برگزار شده است.

وی افزود: شورای ائتلاف اصولگرایان از وضعیت مطلوبی برخوردار است و نسبت به گذشته نیز وضعیت خارج از تصوری را پیدا کرده است. چند نفری که به عنوان نماینده در این شورا حضور دارند همه طیف‌های اصولگرایی در کشور را نمایندگی می‌کنند. طبیعی است که برخی اختلاف‌نظرها نیز وجود داشته باشد اما با تدبیر خوب جامعه روحانیت مبارز و به خصوص آیت‌الله موحدی کرمانی در خصوص تشکیل ائتلاف بعضا این اختلاف‌نظرها نیز برطرف می‌شود.

رئیس جبهه پیروان گفت: ما از اصلاح‌طلبان استقبال می‌کنیم زیرا آنها را رقیب خود می‌دانیم ولی آنها نمی‌توانند در یک لیست مشترک با ما باشند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی درباره 170نماینده ای که از محمدرضا رحیمی معاون اول دولت قبل پول گرفته اند، بیان کرد: پول گرفتن از رحیمی جرم نیست و اینکه اسم من هم در آن لبست است صحیح نیست اما قطعا در دادن و گرفتن پولها باید دقت شود.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مفهوم اعتدال و وضعیت اعتدال در کشور گفت: ما ظرف سیاسی تعریف شده‌ای به نام اعتدال نداریم. اعتدالیون ظرفیت زیادی ندارند که جریان اعتدالی را در کشور مدیریت کنند و فقط یک حزب اعتدال و توسعه است که با این شعار در حال فعالیت می‌باشد.

باهنر با بیان اینکه در مجلس دهم حتما اصولگرایان اکثریت را کسب خواهند کرد اظهارداشت: ما تصور مي كنيم اصولگرايان معتدل اکثریت مجلس دهم خواهند بود و اصلاح طلبان اقليت قدرتمندی خواهند داشت.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد:  درباره ثبت نام نکردن من گمانه زنیهای زیادی مطرح شد اما هیچکس از ثبت نام نکردن من اطلاع نداشت حتی آقای لاریجانی. وی از دست من نیز عصبانی بود که چرا ثبت‌نام نکردم وقتی به من گفت چرا مشورت نکردی که من به شوخی جواب دادم که وقتی کسی بله بگوید معمولا از بزرگترها اجازه می‌گیرد وقتی جوابش نه باشد نیاز به اجازه از بزرگترها نیست.

باهنر در خصوص برخی اخبار منتشر شده مبنی بر عدم گفت‌وگو با آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: آیت‌الله موحدی کرمانی حدود ساعت 10:50 با منزل بنده تماس گرفتند و آن زمان بنده منزل نبودم ساعت 23:15 به منزل رسیدم و چون که احساس کردم آن زمان دیر است با محافظ آیت‌الله تماس گرفتم و وی گفت ایشان در حال استراحت هستند. صبح روز بعد خدمت ایشان رسیدم و توضیحات را به ایشان اعلام کردم.

وی با بیان اینکه مدارک بنده برای ثبت‌نام انتخابات آماده نبود گفت: ساعت 11 امکان فراهم کردن همه مدارک را نداشتم.

وی تاکید کرد: قطعا وجود یا عدم وجود باهنر در مجلس دهم تاثیری ندارد.

باهنر با بیان اینکه از 6 ماه قبل از ثبت نام تصمیم قطعی گرفته بودم که ثبت نام نکنم، ادامه داد:  برخی فکر می کنند من خسته شدم اما باید بگویم دندان بازنشستگی را کنده ام و درخدمت نظام هستم.

باهنر در خصوص برخی اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه اگر افرادی همچون کوچک‌زاده، نبویان و رسایی در لیست اصولگرایان حضور پیدا کنند بنده ائتلاف اصولگرایان را ترک خواهم کرد گفت: چنین خبری از اساس کذب است. حدود 2400 نفر برای تهران ثبت‌نام کرده‌اند که از اصولگرایان حدود هزار نفر جزو ثبت‌نام کنندگان هستند و از بین این اسامی تلاش می‌کنیم 120 یا 130 نفر را مشخص کنیم و در همین راستا به صورت رسمی از همه احزاب اصولگرا خواسته‌ایم که اسامی‌های مدنظر خود را به ائتلاف معرفی کنند.

وی ادامه داد: بعد از بررسی‌ها حدود 90 نفر از این تعداد خط خواهند خورد و ملاک ما صلاحیت و مقبولیت این افراد است و این موضوع هیچ ربطی به تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان ندارد.

وی بیان کرد: مديريت درست و منطقی اصولگرايی اين است كه همه طيف های اصولگرايی را مديريت و دور هم جمع كند تا به وحدت برسند.

باهنر درباره عدم حضورش در همایش سراسری اصولگرایان که پنجشنبه گذشته برگزار شد نیز گفت: من در روز همايش در سفر خوزستان بودم ،
البته نايب رئيس جبهه پيروان و نماينده جامعه مهندسين در آن همايش حضور داشتند که حضور آنها به معنای حضور بنده است.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره حضور نبویان، کوچک‌زاده و رسایی تاکید کرد: اگر شورای ائتلاف اصولگرایان به این نتیجه برسند ما نیز از آن حمایت می‌کنیم اینکه ما تصور کنیم نظرات ما در شورای اصولگرایی رای نیاورد و ما به این دلیل از این شورا خارج شویم چنین چیزی وجود ندارد.

باهنر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با حضور برخی چهره‌های جبهه پایداری در ائتلاف اصولگرایان شما چقدر امیدوار به ائتلاف اصولگرایان با جبهه پایداری هستید، اظهار داشت: به هر حال در احزاب طیف‌های فکری گوناگونی وجود دارد. تلاش اصولگرایان هم این است که مجلس آینده یک مجلس اصولگرا باشد نه اصلاح‌طلب. در جریان انتخابات مجلس نهم نیز به دلیل اینکه اصلاح‌طلب‌ها کمرنگ بودند دو گروه اصولگرا به نام جبهه متحد و پایداری با یکدیگر رقابت می‌کردند اما در این دوره همه اصولگراها به این نتیجه رسیدند که به وحدت برسند.

وی در پاسخ به اینکه برخی از اعضای جبهه پایداری از جمله کوچک‌زاده اعلام کرده بود که در انتخابات حضور خواهم داشت تا اعتراضم را به لاریجانی نشان دهم و افزود: آقای کوچک‌زاده فردی است عصبانی و گاهی نیز خودش می‌گوید که من وقتی عصبانی می‌شوم حرف‌هایی می‌زنم که نباید بزنم. قطعا از آقای کوچک‌زاده اگر بپرسید که ترجیح شما بر حضور لاریجانی است یا یک فرد اصلاح‌طلب، می‌گوید لاریجانی.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار