مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین گفت: امیدواریم تعداد دستگاه‌های آمبولانس کمک‌دار برای کمک‌رسانی به خدمات‌رسانی در مناطق صعب‌العبور از جمله مناطق آوج و الموت به تعداد پنج دستگاه افزایش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از قزوين؛پیمان نامدار اظهار کرد: در این استان 10 پایگاه اورژانس اضطراری شهری، 26 پایگاه اورژانس اضطراری جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس هوایی با 21 دستگاه اتوبوس و چندین دستگاه موتور لانچ و 74 دستگاه آمبولانس و خودروی پشتیبانی فعال است.

وی با بیان اینکه 275 نیروی امدادی به صورت شبانه‌روزی و با خدمات رایگان در پایگاه‌های امداد و نجات مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین فعالیت می‌کنند، افزود: با توجه به اینکه پایگاه اورژانس هوایی در این استان وجود نداشت، با آغاز طرح تحول سلامت اتفاق و رویداد مناسبی برای استان قزوین از جمله تعلق گرفتن و راه‌اندازی پایگاه اورژانس هوایی رقم خورد.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: راه‌اندازی پایگاه اورژانس هوایی این استان از جمله طرح‌های حمایتی بسته سلامت است که بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در راستای افزایش عدالت در خدمت‌رسانی به مردم در مناطق مختلف به ویژه مناطق صعب‌العبور استان قزوین صورت گرفت.

نامدار یادآور شد: خدمات پایگاه اورژانس هوایی از جمله خدمات هزینه‌بر است چراکه برای هر پرواز اورژانس هوایی مبنی بر نجات مصدومان هزینه‌ای حداقل بین 10 تا 15 میلیون تومان نیاز و لازم است.


انتهاي پيام/پ



برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.