آلمان ارسال سلاح به عربستان را محدود می‌کند

دولت آلمان خواستار بهبود مناسبات دوجانبه میان ایران و عربستان از طریق گفتگو شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "اشتفان زایبرت،" سخنگوی دولت آلمان امروز با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین اظهار داشت: ما دو کشور ایران و عربستان را به گفتگو با هم فرا می خوانیم و از مقامات دو کشور می خواهیم از تمامی ظرفیتها و امکانات خود برای بهبود مناسبات دو جانبه استفاده کنند. 

زایبرت در خصوص افزایش نظارتهای صادراتی آلمان هم گفت: ما در حال تدوین و وضع قوانین سختگیرانه در نظارتهای صادراتی خود به کشورهای خارجی هستیم. این قوانین، مشترک با قوانین اتحادیه اروپا که در سال 2008 میلادی به تصویب رسید، هستند. 

یک مقام دولتی شرکت کننده آلمان در این نشست مطبوعاتی هم خاطر نشان کرد: ما در مورد جدیدترین تحولاتی که کشور عربستان سعودی داشته است (منظور اعدامهای دو روز پیش است) نگرانیم. 

همانطور که امروز اعلام شد دولت جمهوری فدرال آلمان، مجازات اعدام را قویا رد می کند. طبعا ما این تحولات را با افزایش کنترلهای صادراتی خود تحت نظر خواهیم داشت و حالا وارد روند محدود کننده ای شده ایم که زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد آلمان در حین احراز این سمت در خصوص صدور تسلیحات ساخت آلمان به شبه جزیره عربستان خواستار آن بود. 

یک مقام دیگر آلمانی هم گفت: با این حال هنوز هیچ طرح و برنامه ای به بهانه اعدامها در عربستان برای تحریم این کشور در دستور کار خود نداریم.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۱۵ دی ۱۳۹۴
تصمیم خوبیه اما کاش عملی بشه.
آخرین اخبار