دبیر اجرایی جایزه ی جهانی مدیریت دانش ( Make ) گفت : یکی از مهمترین تغییر نگاه هایی که این جایزه در سازمان ها ایجاد می کند تغییر جایگاه مدیریت دانش است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در کنفرانس خبری اعلام رسمی برنامه های پنجمین کنفرانس مدیریت ارزش آفرین، نوآوری و سرمایه های فکری که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، سعید سهراب پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان و ریاست شورای عالی راهبری جایزه جهانیMake ، به روند رو به رشد جایگاه سازمان های ایرانی در آسیا و افزایش کیفیت داوری این دوره اشاره کرد و گفت: امسال برخلاف سال های گذشته شاهد قرار گیری یکی از سازمان های ایرانی در زمره ی 25 کشور اول آسیایی بودیم. سالهای گذشته فاصله ی شرکت های ایرانی با شرکت های برتر آسیا زیاد بود اما امسال شرکت فولاد مبارکه جزو یکی از 25 شرکت های برتر آسیایی قرار گرفت. از طرفی سعی بر این است تا داوری های این دوره با معیارهای بین المللی و بدون شک و بحث صورت گیرد.

وی افزود: رویکرد دانش محور به تولید و کسب وکار به معنای به کارگیری نظام مند تجربیات ،نوآوری ها و سرمایه های فکری کشور در مسیر توسعه نقشی حیاتی در دستیابی هرچه بیشتر کشور به شاخص هاسی پیشرفت اقتصادی و اجتماعی داشته و کلیه سازمان ها ، موسسات و شرکت هایی که تجربه و نوآوری های آنها را در پیشبرد اهدافشان یاری می رساند.

سهراب پور مزایای برگزاری این دوره ها را اینگونه برشمرد: سازمان ها می توانند به خوبی از مزیت های مدیریت دانش محور استفاده نمایند. دانشگاه صنعتی شریف به عنوان مجموعه ای پیشگام در حوزه ی علم و فناوری در کشور برگزاری جایزه ی جهانی Make در ایران را فرصتی برای جمع بندی مجموعه نتایج اقدامات سازمان ها، شرکت ها و موسسات کشور می داند.

وی اظهار داشت:اعطای این جایزه با تبادل تجربیات و سنجش بر اساس معتبرترین شاخص بین المللی در حوزه ی مدیریت سرمایه های دانشی در سطح دنیا، می تواند کمک بسزایی به هم افزایی اقدامات در راستای خلق هر چه بیشتر ارزش از سرمایه های دانشی کشور نماید.

مهدی شفیعی زاده دبیر اجرایی جایزه Make در جمع خبرنگاران کنفرانس مدیریت ارزش آفرین، نوآوری و سرمایه های فکری را بزرگترین و ارزشمندترین کنفرانس مدیریتی دانش محور خواند و گفت:این کنفرانس در تاریخ های 15 الی 18 اسفند در محل سالن همایش های صدا و سیما وبا حضور دکتر فرهادی ،وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری و بیش از 100 سازمان برتر کشور ،در قالب ارائه تجربیات برترین سازمان های کشور و موفق ترین فعالان حوزه ی مدیریت دانش از امریکا ،انگلیس و هندوستان برگزار می شود.

وی توضیح داد:به طور کلی 7 مهمان خارجی اعم از بنیان گذار علم دانش محور دنیا، مهمانانی از مدرسه کسب و کار لندن ،دانشگاه MIT و مدیران ارشد برخی شرکت های برنده ی این جایزه در این دوره اختتامیه حضور دارند.شفیعی روند داوری را در 3 مرحله بیان کرد: مرحله اول داوری ها شروع شده و مرحله ی دوم هفته ی آینده آغاز خواهد شد که این مرحله 5 سازمان برگزیده دارد. از مرحله ی سوم داوری نیز 3 سازمان برترایرانی اعلام می شوند که برای ارزیابی های آسیایی به هنک کنگ سفر می کنند.

وی در پایان افزود: پس از گذشت حدود 3 ماه از اعطای جایزه گزارش محرمانه ی 200 صفحه ای با رتبه بندی کامل سازمان ها ،تجربیات و نقاط ضعف آنها به سازمان ها ارائه می شود که اگر شرکت ها از مطالب آن استفاده کنند و آنها را عملی سازند، سودآوری آنها تا 65 برابر هر دلار افزایش می یابد. به گونه ای که در این 18 سال برگزاری این جشنواره، میزان سودآوری سازمان های برنده از مدیریت دانش محور 1379 میلیارد دلار بوده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار