امنیت فناوری اطلاعات در منطقه بالتیک

برخی از کشورهای منطقه‌ی بالتیک، قصد دارند با اجرای اقدامات دفاعی و مبارزه با جرایم سایبری، سطح امنیت فناوری اطلاعات را، افزایش دهند.

امنیت فناوری اطلاعات در منطقه بالتیکبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، استونی، لیتوانی و لتونی، سه کشور مهم در حوزه‌ی دریای بالتیک، می‌خواهند امنیت فناوری اطلاعات را در سطح ملی، تقویت کنند.

بعد از حمله‌ی هکرها به وب‌گاه نیروهای مسلح نظامی لیتوانی در سال گذشته، این کشور برای پاسخگویی به این حمله و سایر حملات سایبری، قصد تقویت امنیت فناوری اطلاعات خود را دارد. یکی دیگر از اقدامات لیتوانی در این زمینه، افزایش قدرت مرکز ملی امنیت سایبر این کشور و افزایش مقابله با جرایم سایبری است. سایر کشورهای منطقه‌ی بالتیک نیز، قصد انجام اقدامات مشابه لیتوانی را دارند.

یکی از انگیزه‌های هکرها برای حملات سایبری به کشورهای منطقه‌ی بالتیک، می‌تواند برای کسب آگاهی از وضعیت اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا و ناتو باشد؛ به‌عنوان‌مثال استونی یکی از مهم‌ترین کشورهای عضو ناتو در عرصه‌ی پدافند سایبری است و مرکز تعالی همکاری‌های دفاع سایبر ناتو، در این کشور کوچک قرار دارد؛ بنابراین در سامانه‌های این کشور، قطعاً اطلاعات مهمی درباره‌ی برنامه‌های دفاع سایبری ناتو وجود دارد.

البته برخی صاحب‌نظران می گویند: هدف بیشتر هکرها برای حمله به کشورهای این منطقه، ضربه زدن به زیرساخت‌ها، طبق دستور دولت‌های مخالف این کشورها است. این صاحب‌نظران در این راستا، به حمله‌ی هکرها به سامانه‌های هواپیمایی در لهستان در ژوئن 2015، اشاره می‌کنند.

همچنین کشورهای حوزه‌ی بالتیک می‌خواهند به مسئله‌ی «دارک وب» توجه بیشتری داشته باشند که به مجرمان سایبری برای اجرای اقدامات غیرقانونی، کمک می‌کند. مرکز ملی امنیت سایبر لیتوانی اعلام کرد: اتحادیه‌ی اروپا باید از تجربه‌ی آمریکا به‌منظور حفاظت از بخش نظامی و صنعتی در برابر حملات سایبری، استفاده کند.

یکی دیگر از اقدامات کشورهای حوزه‌ی بالتیک، تلاش برای ایجاد قواعد جدید در خصوص پروژه‌های دفاعی از جمله دفاع سایبری است.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


سایبربان

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.