رئیس سازمان نظامی مهندسی ساختمان آذربایجان‌شرقی از احداث نخستین باغ پارک مهندسی در تبریز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛طوماری اظهار داشت: نخستین باغ پارک مهندسی تبریز در «چای‌کنار» در 8 هزار متر مربع احداث می‌شود که تنها مهندسان و اعضای خانواده آن از این پارک استفاده خواهند کرد.

وی اعضای نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان‌شرقی را 28 هزار نفر اعلام کرد و افزود: بیش از 20 هزار نفر از اعضای این انجمن در تبریز ساکن هستند.

طوماری با بیان این تمام پروژه‌های عمرانی که اعتبارات دولتی داشته باشند نظارت آن به نظام مهندسی مربوط نمی‌شود، گفت: تعامل بین رشته‌های شهرسازی، معماری و عمران می‌تواند در راستای ارتقای کیفیت ساخت و ساز‌ها و همچنین استحکام بخشی کمک سازنده‌ای داشته باشند.

وی تصریح کرد: مسکن مهر با هدف و نیت مثبت برای مسکن‌دار شدن اقشار ضعیف آغاز شد اما به هدف نهایی موردنظر که داشت منجر نشد و در بخش اجرایی و طراحی با مشکل مواجه شد و روند کاری که باید طی می‌کرد اصولی نشد و با مشکلات متعددی مواجه شد.

رئیس سازمان نظامی مهندسی ساختمان آذربایجان‌شرقی خواستار تشکیل کمیسیون عالی عمران با عضویت معاون عمرانی استانداری، رئیس دادگستری استان، شهردار تبریز، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر، مدیریت بحران، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان و رئیس راه و شهرسازی استان برای کمک به ساخت و ساز تشکیل شود.

طوماری با بیان اینکه استفاده از خدمات مهندسان در ساخت و ساز هزینه نیست بلکه سرمایه و ضامن سلامت مردم است از رسانه‌ها خواست در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند.

وی شورای انتظامی ‌نظام مهندسی را یکی از ارکان سازمان نظام مهندسی ساختمان دانست و گفت: هدف از ایجاد این شورا تأسیس مرجعی شبه‌قضایی است برای رسیدگی به شکایات اشخاص حقیقی و حقوقی در خـصوص تــخــلــفــات حــــرفــه‌ای، انــضــبــــاطــــی و انتظامی‌مهندسان و کاردان‌های فنی که عضو نظام مهندسی استان بوده یا دارای پروانه اشتغال هستند.
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.