250 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از مازندران صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت : 151 هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش 252 میلیون دلار 9 ماه امسال از گمرکات استان صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی 19.97 درصد و از لحاظ ارزشی 23.76 درصد رشد داشته است.

دلاور حیدرپوربا اشاره به اینکه حمل از طریق خودروهای ترانزیت برای صادرات مرکبات، کیوی و گل و گیاه امسال از مازندران به کشورهای CIS، 7هزارو500 دلار برای صادر کنندگان هزینه داشت افزود: به این دلیل بیشتر صادرکنندگان استان امسال اقدام به انتقال مرکبات از مازندران به گیلان کردند

به گفته وی: خودروهای ترانزیت روسی با پرداخت هزینه 3هزارو500 دلاری به انتقال مرکبات، کیوی و سایر محصولات کشاورزی از گمرکات استان گیلان به بازارهای هدف اقدام می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: عمده محصولات کشاورزی صادر شده از مازندران در 9 ماه امسال شامل فرآورده‌های لبنی، مرکبات، گل و گیاه، کیوی، شیلات، آبزیان و سایر محصولات کشاورزی بوده است.

به گفته حیدرپورکشورهای عراق، ترکمنستان، افغانستان، قزاقستان، کشورهای حوزه خلیج‌فارس، فدراسیون روسیه و کشورهای اروپایی از کشورهای هدف صادراتی مازندران بوده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.