نماینده آشوریان مجلس گفت: اگر نگران جامعه جهانی هستید نگاهی به اردوگاه‌های فجیع در مرزهای امپراتوریتان بیاندازید.

اگر دلسوز جامعه جهانی است نگاهی به اردوگاه‎های فجیع در مرزهای امپراطوریتان بیندازید
به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، یوناتن بت‌کلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی و دبیر کل اتحادیه جهانی آشوریان طی اطلاعیه‌ای درباره نحوه پوشش خبری نطق میان‌دستور خود در مجلس شورای اسلامی از سوی بی بی سی ابراز نگرانی کرد و نوشت: حسب اطلاع اخیرا، نطق میان دستور اینجانب در مجلس شورای اسلامی مورد بهره‌برداری آن خبرگزاری قرار گرفته است به نحوی که با دعوت عده‎ای از کارشناسان پناهنده به کشور آمریکا سخنان اینجانب مورد بررسی قرار گرفته است.

صرفنظر از اینکه پوشش خبری موضوع فوق توسط خبرگزاری‎ها از وظایف رسانه‌ای بوده، لیکن جای تعجب و شگفتی است، چرا گوشه‌ای از نطق میان دستور اینجانب به صورت گزینه‌ای انتخاب و پخش شده و به سایر دستاوردهای انقلاب و جمهوری اسلامی ایران اشاره‌ای نشده است؟ از آنجا که طبیعت روزنامه‌نگار و رسانه‌ای بودن، ایجاب می‌کند در گزینش، چینش و ارائه انتقال خبر، کمال بیطرفی و بی‌نظری حفظ شود که این مهم، در تمامی شبکه‌های خبری آن بنگاه سخن‌پراکنی، حلقه مفقوده است.

گزینش و چینش و انتقال سه مورد از صدها مقوله ارائه شده از سوی من در طول چهار دوره نمایندگی مجلس و در مقام دبیرکلی اتحادیه جهانی آشوری و در بلندگوی آن شبکه در بوق و کرنا کردن، نشانگر نگاه ناعادلانه و به دور از وجدان خبری است.

سه مورد انتخاب شده مدیران و سردبیران خبری آن بنگاه:
موضوع ماده 881 مکرر قانون مدنی
زمین متعلق به کلیسای آشوری کلدانی
استخدام غیرملمان در کسوت مدیریت

موضوع‌هایی بودند در محدوده خبرهای بومی و انگار بحثی خانگی و خانوادگی باشد ونه بحث دلنگران ساز جهانی که با آن در آن بنگاه برخورد شد.
البته آشوریان جهان بارها و بارها در طول تاریخ شاهد سوء استفاده‌های متعددی از موارد مشابه توسط آن خبرگزاری و کشور انگلستان بوده و هست. اگر این چنین دلواپس و دلنگران مسائل جامعه آشوری های ایران هستید، چرا هرگز در انعکاس فریاد مظلومانه ما از همین تریبون و هم اتحادیه جهانی آشوریان، گوش‌هایتان را پنبه اندود کردید؟

*ویرانی و تخریب ده‌ها کلیسای آشوری و کلدائی در عراق و سوریه به مدد دست نشانده‌های تروریست‌تان.
*ویران‌سازی صدها بنای تاریخی و مفاخر جهانی متعلق به تمدن دیرپای آشوری در بین النهرین 
*تعطیلی بخش آشورشناسی در موزه انگلستان، کنار گوش آن بنگاه، که صدها اعتراض را بی‌پاسخ گذاشتید.
*قتل عام دهشت‌ انگیز آشوری‌ها، در حکومت دست نشانده امپراتوری آن استعمارگر پیر، در جنگ‌های جهانی در عراق 
*در گرسنگی و قتل و غارت‌ رها کردن آشوریان در فرارهای 1912، 1914، 1917 و به مسلخ بردن آنها به دست نیروهای سازمان یافته حکومت انگلستان 
*قتل عام فجیع آشوری‌ها در سمل عراق سال 1933 
*بی‌پاسخ ماندن پرونده حقانیت آشوری‌ها در شکایت مبارزان آشوری در سازمان ملل از سوری آن حکومت.

چگونه است که این فجایع مورد پوشش خبری آن شبکه قرار نمی‌گیرد ممگر نه این است که سیاست دولت انگلیس در یکصد سال گذشته موجب شده تا میلیون‌ها آشوری از کشورهای عراق و سوریه رانده شده و کوچ اجباری نمایند. لیکن در آن سالها همین موطن عزیزمان ایران پذیرای این آوارگان و مهاجرین بوده است و هم اکنون نیز کمک‌های مادی و معنوی دولت جمهوری اسلامی است که آشوریان را تشویق به باقی ماندن در سرزمین‌های آبا و اجدادی‌شان می‌نماید. اما دریغا که دولت استعمارگر شما نه تنها حتی یک بطری آب نیز دست هیچ یک از آشوریان آواره نداده است بلکه با حمایت از گروه‌های تفکیری و داعش موجبات آوارگی آنها را فراهم آورده است. کدام را بگویم، که جنایت، بی‌تفاوتی و قتل عام آن حکومت‌های دست نشانده انگلستان، مثنوی هفتاد من خواهد شد.

بایگانی آن بنگاه پر است از صدها سند مورد ادعای اتحادیه جهانی آشوری‌ها، که به بایگانی راکد سپرده‌اید. اگر دلسوز و دل نگران این جامعه متعهد جهانی اید، نگاهی به اردوگاه‌های فجیع در همان مرزهای به اصطلاح امپراتوری کبیرتان بیاندازید و کمی آن سوتر در محدوده اتحادیه اروپا و آن سوتر، در عمان، اردن و... در کمپ‌های دلخراش پناهجویان و ملتی که در آب‌های خروشان اقیانوس‌تان به قعرها فرستاده‌اید. و خروارها سند و مدرک دیگر

پس، مرحمت کرده ما را از طلا گشتن، برای خبرهای دلسوزانه‌تان محروم سازید  که همان "مس" ما را بس.

اگر دل نازکتان به حال میلیون‌ها آشوری آواره در جهان، می‌سوزد و اشک تمساح‌تان را سرازیر می‌کنند نگاهی از گوشه چشم به ذره‌هایی از آن چه گفته شد بیاندازید، که بی‌تردید نخواهید انداخت.

موارد سه گانه در بوق و کرنا شده آن بنگاه در دست بررسی دولتمردان بود، به زمان نیاز داشت که در محدوده خانه خود با اعضای آن کمی ناشکیبایی به خرج دادم، به قصد گله از همراهان خانه و به هیج وجه من‌الوجوه به بیگانگان و مدعیان به اصطلاح حقوق بشر مرتبط نیست هماهنگونه که با طرح مسئله دیه از تریبون آزاد همین مجلس در سال‌های اولیه نمایندگی، رهبر معظم انقلاب بذل عنایت نموده و فتوای تاریخی خویش موجبات حل آن مشکل را فراهم آوردند. به همین ترتیب از همین تریبون خواستار کمک از اعضای خانواده شدم تا ما را چونان همیشه همراهی کنند. این نشانگر آزادی بیان در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و نه سانسور خبر و حذف و تعدیل به شیوه آن بنگاه سخنی پراکنی!

در همین راستا مواردی داشتیم چون: مقرر نمودن بودجه اختصاصی برای امور فرهنگی، ساخت سالن اجتماعات، برگزاری جشنواره بین‌المللی فرهنگی ورزشی تموز با بودجه دولتی، واگذاری زمین‌هایی برای آشوریان کرج و ارومیه، تدریس زبان آشوری در مدارس خاص، فعالیت دینی در مدارس خاص اسال کمک‌های انسان دوستانه در چندین نوبت با ارزشی بالغ بر پانزده میلیارد ریال و هزاران مورد دیگر از مباحثی است که آن رسانه هرگز به آنها نپرداخته است.

مرحمت فرمایید، ما را همانند همه حادثه‌های رخ داده در قرن‌های اخیر، نادیده بگیرید، که مزید امتنان خواهد بود.

همچنان در بوق بی‌انصافی‌هایتان، بی‌طرفی‌هایتان، ناجوانمردانه‌گی‌هایتان در خبرهای آن بنگاه و سایر همتایان همچون: صدای آمریکا، رادیو فردا، سی ان ان و ... بدمید و بی‌زحمت یقه دریده این جامعه را در همان بیغوله‌های اردوگاه‌هایتان رها کنید.

به گفته عیسی مسیح، چون است که خس را در چشم برادر خود می‌بینی و چوبی که در چشم خود داری را نمی‌بینی!!
دریغا از یک "جو" انصاف و وجدان بیدار. متأسفم.

انتهای پیام/
برچسب ها: وجدان ، انصاف ، خبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۱ ۱۶ دی ۱۳۹۴
درود و صد درود بر تو ایرانی اصیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۵ دی ۱۳۹۴
خدا پشت پناهتان اشوری عزیز متشکریم از همه شما عزیزان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۵ دی ۱۳۹۴
احسنت و صد بار آفرین دیده ایم که هموطنان آشوری در جنگ تحمیلی با جان و دل از میهنشان دفاع کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۵ دی ۱۳۹۴
مرحبا به شئور پاک ایرانیت که همانا ایران سرزمین پاکزادگان است با هر دین و مذهب و زبان و قومیت با اندیشه همزیستی و پاک هزاره ها و صده ها سال در کنار هم زیستند و در غم و شادی کنار هم هستند همین است و بس فرق فرهنگ غنی ایران را در جهان چون طلا زرین مینماید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۵ دی ۱۳۹۴
افرین به این برادر هموطن دست مریزاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۵ دی ۱۳۹۴
درود برشما هموطن و برادر خونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۵ دی ۱۳۹۴
درود برشما هموطن و برادر خونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۵ دی ۱۳۹۴
درود برشما هموطن و برادر خونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۵ دی ۱۳۹۴
درود برشما هموطن و برادر خونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۵ دی ۱۳۹۴
درود برشما هموطن و برادر خونی
آخرین اخبار