محروم کردن کودک از دیدار والدی که جدا زندگی می‌کند، باعث عدم تکامل در رشد او خواهد شد.

سمیرا ایمان‌ نژاد جامعه‌ شناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عنوان کرد: حق دیدار برای کودکانی که پدر و مادر آن‌ها از یکدیگر جدا شده بسیار مهم بوده ولی معمولا پس از هربار ملاقات دچار آشفتگی، پرخاشگری و بهانه‌گیری می‌شوند و این رفتار کودک به دلیل اندوه ناشی از جدایی والدینش است.

وی تصریح کرد: معمولا والد به دلیل ترس از لوس شدن کودک در این دیدارها، مانع از آن شده و به بهانه‌های مختلف باعث کاهش این ملاقات‌ها می‌شود که این امر اصلا به صلاح فرزند نیست.

ایمان‌نژاد در ادامه گفت: بازخواست و بازجویی کودک درباره والد دیگر کار درستی نبوده، همچنین باید از تخریب چهره طرف مقابل نزد کودک دوری نموده زیرا باید توجه داشت که فرزندتان برای رشد و تکامل خود نیاز به توجه و عاطفه هر دو والدش دارد.

این جامعه‌شناس در پایان خاطرنشان ساخت: در نظر داشته باشید که فرزندتان هرچه بزرگتر شده نیازش به هر دو والد بیشتر بوده و حق دیدار، گفتگوهای تلفنی و شرکت در جشن‌هایی که برای کودکتان است به همراه والدی که از او جدا زندگی کرده می‌تواند در برآوردن نیازهای عاطفی و روحی کودک بسایر مؤثر باشد.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار