داعش برای خروج ازفشارشکست های اخیر، بویژه در الرمادی، حملات دو روز گذشته را به مناطقی در دو استان صلاح الدین والانبار، با استفاده ازدستکم 58 خودرو بمب گذاری شده، طراحی کرد و درعین حال نیروهای عراقی توانستند ضمن ناکام گذاشتن این تحرکات، دستکم 250 تن از آنان را به هلاکت برسانند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان  ؛گروه تروریستی تکفیری داعش پس ازشکست سنگین و ازدست دادن الرمادی در روزهای گذشته، دست به حملات سنگین با استفاده از عناصر انتحاری خود در محورهای عملیاتی سامرا و همچنین در غرب الرمادی زد.
فاضل ابو رغیف یک کارشناس امنیتی به خبرگزاری المعلومه گفته که این حملات ، نشانه آشفتگی و از هم پاشیدگی سازمان رزم داعش است که به دنبال شکست های اخیر در الانبار طراحی شده است.
وی تاکتیک حملات انتحاری با خودروهای بمب گذاری شده را که شامل 58 خودرو بوده است، تلاش داعش برای جبران شکست ها وتقویت روحیه نیروهای این گروه تروریستی دانست وگفت: این تلاش ها برای خروج ازفشار سنگین نیروهای امنیتی عراق است تا شاید فضایی برای تنفس این گروه ایجاد کند.
گروه تروریستی داعش دوشنبه شب با 38 دستگاه خودرو بمب گذاری شده تنها در یک مورد به منطقه البوجراد در الانبار حمله کرد.
این گروه همچنین حملاتی را درمنطقه حدیثه وبروانه درالانبار ونیز منطقه جزیره درسامرا در استان صلاح الدین، سازماندهی کرد که اکثر این حملات با مقاومت نیروهای امنیتی و عشایر منطقه عقیم ماند.
ابو رغیف، حملات اخیر داعش را تاکتیک جنگ انفرادی و تلاش پراکنده پس از آنکه ابتکار درگیری ها را از دست داده است، دانست.
در همین حال نیروهای امنیتی اعلام کردند که روز سه شنبه 250 عضو گروه تروریستی داعش در دو استان صلاح الدین و الانبار کشته شده اند.
براساس این گزارش نیروهای امنیتی عراق وعشایر درسایه حمایت هوایی توانستند ضربات مهلکی به سازمان رزم داعش بزنند. درجریان این عملیات مختلف، گفته شده دستکم 100 دستگاه خودرو داعش ازجمله تعداد زیادی خودرو بمب گذاری شده آماده عملیات انتحاری هدف جنگنده های عراقی قرار گرفته و منهدم شده است.
گزارش های دیگری ازاستان الانبار حاکی است که نیروهای عراقی درجریان درگیری سنگین در منطقه بیمارستان عمومی الرمادی درشمال این شهر موفق شدند، 27 خانواده به گروگان گرفته شده را آزاد کنند.
اسماعیل المحلاوی فرمانده عملیات الانبار گفت که این عملیات بصورت ویژه و به شکلی انجام شد که آسیبی به خانواده ها نرسد.
درهمین حال ازاین منطقه گزارش رسیده که نیروهای داعش درپی تلاش نیروهای عراقی برای شکستن حلقه محاصره وآزاد کردن خانواده هایی که دربیمارستان الرمادی پناه گرفته بودند، بخشی ازساختمان این بیمارستان را منفجر کرده اند.
منبع:ایرنا
برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۱۸ دی ۱۳۹۴
وعده صادق
ماشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۴ ۱۸ دی ۱۳۹۴
ماشالله حزب الله
خیلی خوشحالم کردبن دمتون گرم اینا مدد امام زمان عج هستش
یک نفرهم زنده نمونه انشالله