وحدت در یک یا چند عامل مانند دین، مذهب، زبان، تاریخ، مرزهای مشترک فرهنگی و همبستگی و هویت ملی بسیار کار ساز است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وجود تنوع قومی و شرکت هویت‌های فرهنگی زبانی و آرمان‌های قوم گرایانه در جامعه، به هنگام شیوع نابرابری‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، تقابل‌هایی را با هویت ملی پدید می‌آورد.

وحدت در یک یا چند عامل مانند زبان، دین، مذهب، برخی الگوهای رفتاری، آئینی عقیدتی، داشتن تاریخ و سرزمین و مرزهای مشترک فرهنگی در شکل دادن همبستگی و هویت ملی بسیار کار ساز است.

انسجام، وحدت ملی و دینی در جامعه جهانی امروز لازمه تمام ادیان است. تقارن میلاد حضرت محمد (ص) و حضرت عیسی بن مریم (س) خود حاکی از انسجام، وحدت ملی و دینی است که تنها راه بقای جوامع امروزی نیز خواهد بود.

رضا صالحی امیری مشاور رئیس جمهور در این باره می‌گوید: جامعه ایران در شهرهای تاریخی خود به یک اصل به نام انسجام و کسب بقای حیات نیاز دارد.

**انسجام به شیوه مکانیکی و ارگانیکی

انسجام مکانیکی همانند حکومت‌های صهیونیست‌ها و پهلوی همراه با تهدید و فشار بر ملت‌های مظلوم خواهد بود و انسجام ارگانیکی پذیرش اصل وحدت و تنوع نژاد قومی و پذیرش تمام ادیان است.

ایران به عنوان یک حکومت جمهوری اسلامی در پذیرش تنوع ملی، قومی و ادیان مختلف همواره سردمدار دیگر کشورها بوده که خود به معنای باور و اعتماد به دولت جمهوری اسلامی ایران است.

در جامعه ایران همدلی، هم نوای و هم ترازی سبب شده تا اقوام و اقلیت‌های دینی به راحتی در این کشور زندگی کنند و در جامعه احساس منزلت و برتری داشته باشند.

**افزایش تفاهم و سازگاری ادیان مختلف در جامعه

با توجه به اینکه ریشه تمام ادیان توحیدی همه به یکجا ختم می‌شود و فضیلت، اخلاق و کرامت انسانی محور اساسی همه ادیان الهی است، وجود نمایندگان از همه اقوام و ادیان الهی نیز در مجلس شورای اسلامی خود مهر تاییدی بر این امر است، همچنین برگزاری همایش همدلی پیروان ادیان توحیدی در مرکز کتابخانه ملی در تهران را باید به فال نیک گرفت.

زیرا آنچه سبب صلح جهانی می‌شود تنها حفظ فرهنگ و به رسمیت شناختن قومیت‌ها در کشورهای مختلف است اینکه مردم یک کشور، از هر قوم، دین و زبان خود را موظف به میراث مشترک فرهنگی و در یک کلمه انسجام ملی و قومی بدانند و با همبستگی، همدلی، همکاری و همزبانی با هم خود را از زیر چتر حکومت‌ها و قدرت‌های سلطه جو و خود کامه آزاد کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
 
برچسب ها: وحدت ، انسجام ، توحید ، وحدت ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار