معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهرگفت: امسال در حوزه گردشگری آبی شاهد تحولات عظیمی در حوزه خرمشهر خواهیم بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ ولی اله حیاتی  گفت: در نوروز از هشت اسکله آبی قایقرانی که توسط شهرداری خرمشهر در کنار ساحل کارون احداث شده بهره برداری خواهد شد.

حیاتی افزود: برای رفاه حال مسافران عتبات عالیات که از مرزآبی عازم سفر می شوند در خط دریایی خرمشهر به  بصره  تعداد ناوگان کشتی رانی از دو ناوگان به بیش از هشت ناوگان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه بیان کرد: برای استراحت مسافران نوروزی در حال آماده سازی ظرفیت  ایستایی در کنار پل قدیم هستیم و یک بازار را نیز دایر خواهیم کرد که شبانه روزی به گردشگران ارائه خدمات داشته باشد.

فرماندار ویژه خرمشهر برپایی نمایشگاه سوغات خرمشهر در کنار اردوگاه شهبد باکری و نمایشگاه صنایع دستی در ساحل کارون را از دیگر تمهیدات اتخاذ شده برای بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی و انتقال فرهنگ خرمشهر در نوروز امسال برشمرد.

حیاتی درادامه افزود:  قرار است راهیان نور از ظرفیت های گردشگری حوزه خرمشهر  نیز استفاده کرده و با لنج ها و قایق های تدارک دیده شده از ساحل زیبای کارون در قالب تورهای تفریحی 10، 15 و 30 و 40 نفره  بازدید کرده و از این ظرفیت های خرمشهر نهایت استفاده را بکنند.

وی در پایان اظهار کرد: در حوزه شهرستان خرمشهر هشت اثر  دوران دفاع مقدس ثبت ملی شده و این  آثار در سامانه میراث فرهنگی و گردشگری دارای کد ثبت ملی جمهوری اسلامی ایران شدند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.