سرشماری نیمه زمستانی پرندگان در 30 تالاب استان آذربایجان غربی و مهاباد شروع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان و به گفته رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ، این سرشماری که از سیزدهم دی ماه در تالابهای مهاباد و جنوب استان آغاز شده ، تا بیست و هفتم ماه جاری ادامه می یابد.

این سرشماری درشهرستان مهاباد شامل تالابهای قوپی بابا علی،کانی برازان ومنابع آبی سد مهاباد وسد انحرافی یوسفکند اجرا خواهدشد.

یوسفی اضافه کرد:این کار را اداره حفاظت محیط زیست ، اداره نظارت بر حیات وحش ، تعدادی از اعضای تشکل های زیست محیطی و افراد علاقه مند و متبحر در موضوع پرنده شناسی به طور مشترک اجرا می کنند.

وی با بیان اینکه دراین سرشماری، به علت مهاجرت پرندگان از استان،احتمال داردجمعیت آنها درمقایسه با پارسال،کمتر باشد،افزود : سال گذشته ،وجودهوای مطلوب در آذربایجان غربی،باعث شدپرندگان زیادی به تالاب های این استان مهاجرت کنند و امسال هم، فراهم بودن شرایط مساعد آب و هوایی و زیستی تا قبل از بارندگی ها، سبب خواهد شدتعداد زیادی از پرندگان به تالابهای استان مهاجرت کنند.

استان آذربایجان غربی هم اکنون بیش از 30 تالاب فصلی و دایم دارد و یکی از 9 مسیر بین المللی مهاجرت پرندگان در دنیاست که سالانه هزاران پرنده در این استان فرود می آیند.

این پرندگان مهاجر؛ پس ازآغاز فصل سرما این منطقه را به طرف جنوب کشور و یا مناطق آفریقایی و اطراف دریای مدیترانه ترک می کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت


برچسب ها: سرشماری ، پرندگان ، مهاباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.