استان یزد کم بارش ترین منطقه کشورشناخته شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،ازیزد؛امامی مدیرکل مدیریت بهران استان یزدگفت؛استان یزد کم بارش ترین منطقه کشورشناخته شده است به ویژه شهرستان یزد درطول بیست سال گذشته به استناد گزارشهای هواشناسی ،کم بارش ترین منطقه کشوربوده وشهریزد سالهاست لقب کم بارش ترین شهرکشوررا باخودبه همراه دارد..

امامی افزود: خشکسالی دریزد وضعیت این استان را به ویژه درروستاها به شدت نگران کننده کرده وخسارتهای شدیدی به کشاورزی ومنابع آبی واردساخته  به نحوی که مردم ازخشکسالی به عنوان بلا وآفت یادمی کنند..

مدیرکل مدیریت بهران استان گفت :آسیبی که خشکسالی دردودهه اخیربه استان یزدواردکرده ،به مراتب سخت تر ازآسیبی است که زلزله  به برخی ازشهرهای کشورواردکرده است..

وی در ادامه افزود:نخستین ثمره این خشکسالی‌های پی در پی، از دست رفتن جمعیت روستاها و شهرنشینی و حاشیه‌نشینی بسیاری از روستاها است .

امامی گفت:امسال در شرایطی که در همه کشور شاهد بارش برف و باران به شکل گسترده‌ای بودیم، مردم یزد نیز امیدوار به بارش رحمت الهی بودند اما بر اساس آمارهای موجود از میزان بارش‌ها، یزد وضعیتی کاملا متفاوت با دیگر مناطق کشور را داشت..

اینکه باران تا پشت دروازه‌های یزد می‌آید اما یزد از آن بی‌نصیب می‌ماند و بهره‌ای ناچیز می‌برد، سئوالی است که کارشناسان باید برای آن پاسخی بیابند.

انتهای پیام/پ

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.