دانشگاهیان واحد علوم و تحقیقات به دنبال شهادت شیخ نمر به دبیر کل سازمان ملل متحد اعتراض کردند

دانشگاهیان واحد علوم و تحقیقات در بیانیه ای خطاب به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد نسبت به شهادت آیت الله شیخ نمر الباقر النمر مجتهد شیعی عربستان توسط رژیم وهابی آل سعود اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، در این بیانیه آمده است ،بار دیگر رژیم وهابی آل سعود با بربریت عصر جاهلی خود مرتکب جنایت هولناکی شد. هنوز مردم بی کفایتی این خاندان را در فاجعه منا فراموش نکرده اند که فاجعه ای دیگر رخ داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: شیخ نمر نه مسلح بود و نه گروه مسلحی تشکیل داده بود. او خواهان آزادی های طبیعی و رعایت حقوق تضییع شده مردم حجاز بود.

در این بیانیه تاکیید شده است: ما دانشگاهیان ضمن انتقاد شدید از مدعیان آزادی، دموکراسی و حقوق بشر از جهان اسلام و تمامی مظلومان و آزادی خواهان جهان می خواهیم مسئولیت انسانی خود را در قبال این جنایت انجام داده و آل سعود را متوجه عواقب این حرکت جنون آمیز بنمایند.

این بیانیه خطاب به این دبیرکل آورده است: شما دبیرکل سازمان جهانی هستید که باید از حقوق تک تک آزادی خواهان و مردم مظلوم دفاع نمایید. آیا در این زمینه به وظیفه خود عمل نموده اید؟ ما دانشگاهیان قاطعانه از جنابعالی تقاضا داریم در انبار باروت خاورمیانه نقش خود را بعنوان دبیرکل سازمانی که در پی صلح و آرامش در جهان است ، تا دیر نشده به خوبی به انجام رسانیده و رژیم هایی که از عقل و خرد بی بهره اند محکوم کرده و بر اساس مقررات بین المللی رفتار نمائید.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار