کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت:بیماریهای غیرواگیر مهمترین عامل مرگ و میر در کشور است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت:بیماریهای غیرواگیر مهمترین عامل مرگ و میر در کشور است.
 
نیلوفر حیدری گفت:مصرف نمک، شکر و چربی از جمله فاکتورهای مهم ابتلا به این بیماری‌ها هستند که متاسفانه میزان مصرف آنها در کشور نسبت به حد استاندارد بالاتر است.

حیدری با اشاره به مصرف دو برابری نمک در ایران نسبت به استاندارد، گفت: میزان مورد نیاز مصرف نمک برای هر فرد کمتر از پنج گرم در روز است، در حالیکه در ایران دو برابر این میزان نمک مصرف می‌شود.

این کارشناس تغذیه در ادامه میزان مناسب مصرف روزانه چربی را نیز 35 گرم اعلام کرد و افزود: در استان بطور میانگین هر فرد 46 گرم در روز چربی مصرف می‌کند.

وی اظهار کرد: در زمینه چربی هم مانند نمک تمام منابع چربی مد نظر قرار دارند و چربی گوشت، ماست، پنیر، کره، تخمه و تمام موادی که چربی دارند هم لحاظ می‌شود.

حیدری در ادامه میزان مصرف مطلوب قند برای هر فرد را نیز روزانه 40 گرم دانست و عنوان کرد: در کشور ما مصرف قند بیش از حد استاندارد است.

این کارشناس تغذیه خاطرنشان کرد: در سنجش میزان قند مصرفی تمام منابع آن محاسبه می‌شود، بصورتیکه میزان قند موجود در شیرینی، شکلات، ژله، آبمیوه‌ها و نوشابه هم محاسبه می‌شود.

حیدری خاطرنشان کرد: در سنجش میزان قند، نمک و چربی مصرفی تمام منابع پیدا و پنهان باید لحاظ شود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.