تبریز؛

خسارت 2 میلیارد ريالی آنفلوانزای حاد پرندگان در روستاهای اهر

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اهر از خسارت بیش از دو میلیارد ریالی آنفلوانزای حاد پرندگان در روستاهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  رشت آبادی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: امسال در فصل تابستان بر اثر شیوع بیماری آنفولانزای حاد پرندگان در بین طیور روستائیان متأسفانه علاوه به مرگ و میر بیشتر طیور،  باعث وارد شدن خسارت چند میلیون تومانی به روستائیان این شهرستان شد.

وی، افزود: با توجه به شیوع این بیماری تنها در چهار روستای اهر، خوشبختانه با هوشیاری به موقع بهورزان و همیاران دامپزشک این بیماری ریشه کن و دفع شد.

رشت آبادی، گفت: این حادثه به صورت عمدی توسط چند فروشنده طیور که متأسفانه طیور آنها مبتلا به بیماری آنفولانزای حاد پرندگان بود در فصل تابستان اتفاق افتاد که بلافاصله با هوشیاری به موقع همیاران دامپزشک مناطق آلوده روستایی شناسایی و این بیماری قبل از گسترش در سایر نقاط و روستاهای این شهرستان به طور کامل ریشه کن شد.

رئیس شبکه دامپزشکی اهر در ادامه از اجرای طرح همیار دامپزشک در 20 روستای این شهرستان نیز خبر داد و افزود: در صورت تأیید دهیاران افراد واجد الشرایط جهت همکاری با شبکه دامپزشکی به صورت همیار دامپزشک در 20 روستای شهرستان اهر انتخاب و شروع به کار خواهند شد.

وی، در پایان از دامدارانی که دام آنها دچار بیماری تب برفکی شده اند نیز خواست در مقابله با بیماری تب برفکی دام های خود از واکسن های وارداتی استفاده نمایند و از خرید و تزریق واکسن های قاچاقی به دامهای آلوده جدا خودداری نمایند.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.