رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ‌‌2 هزار نفر در این استان ‌برای انجام آزمایش DNA در نوبت‌اند، گفت: آزمایشگاه DNA با کمبود اعتبار مواجه است.

‌‌به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در شورای قضایی سیستان و بلوچستان که با حضور رئیس کل سازمان پزشکی قانونی کشور برگزار شد افزود: پزشکی قانونی بازوی کارشناسی دستگاه قضایی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به خدمات پزشکی قانونی در حوزه‌های مختلف قضایی و کارشناسی ادامه داد: اگر پزشکی قانونی با مشکلی مواجه شود این مشکل برای کل دستگاه قضاست و قسمتی از کار مختل می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه اگر پزشکی قانونی به موقع مطالبات قضات را انجام ندهد این موضوع باعث نارضایتی مردم و افزایش مدت اطاله دادرسی می‌شود، افزود: از مسئولان تقاضا می‌شود توجه ویژه‌ای به این سازمان داشته باشند تا مشکل کمبود مراکز پزشکی قانونی در استان برطرف شود.

وی اشاره به فرهنگ مردم سیستان و بلوچستان، گفت: در برخی موارد برای صدور گواهی فوت نیاز به سالن تشریح است و مردم با توجه به فرهنگ حاکم بر این استان خواستار دفن زودتر میت خود هستند و از طرفی جابه‌جا کردن جسد و انتقال به شهرستان کار پرهزینه‌ای برای مردم و مسئولان است و تقاضای مردم استقرار پزشکی قانونی در شهرستان‌هاست.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.