معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک از تحصیل 40.5 درصد دانش‌آموزان این شهرستان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ منوچهر آیروم  اظهار کرد: در 124 واحد آموزشی این شهرستان 15 هزار دانش‌آموز مشغول تحصیل و یک هزار و 500 همکار فرهنگی مشغول تدریس هستند.

وی افزود: از 15 هزار دانش‌آموز شهرستان آبیک، یک هزار و 991 نفر در مقطع دوم متوسطه نظری و فنی و حرفه‌ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک ادامه داد: از یک هزار و 991 دانش‌آموز متوسطه دوم، یک هزار و 186 نفر در متوسطه نظری یعنی 59.5 درصد در مقطع متوسطه نظری تحصیل می‌کنند.

آیروم تصریح کرد: 805 دانش‌آموز یعنی 40.5 درصد دانش‌آموزان متوسطه دوم در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند.

این مسئول افزود: 447 دانش‌آموز در هنرستان‌های کاردانش و 358 دانش‌آموز در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک ادامه داد: هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای دخترانه عاطفه و پسرانه شهدا از هنرستان‌های دولتی مستقل، هنرستان استثنایی ویژه معلولان، هنرستان کاردانش پسرانه امیرکبیر و دخترانه متانت و هنرستان بوعلی‌سینا ضمیمه دبیرستان بوعلی‌سینا از هنرستان‌های شهرستان آبیک محسوب می‌شود.

آیروم خاطرنشان کرد: یک هنرستان غیردولتی خیرساز شامل هنرستان فنی و حرفه‌ای با رشته الکتروتکنیک و کاردانش شامل پرورش ماهیان گرمابی و کشت گلخانه گیاهان جالیزی در شهرستان آبیک فعالیت می‌کنند.

این مسئول برنامه‌ریزی، مشارکت، تحول مدیریت، نظارت نشاط و نماز را از کلید واژه‌های مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در سال تحصیلی جاری برشمرد و اذعان کرد: با توجه به اجرای نظام جدید آموزشی هنرستان‌ها با هم‌فکری، تبادل اندیشه‌ها و تشریک مساعی می‌توان با تدابیر لازم را برای اجرای برنامه‌ای کیفی و کمی این نظام اندیشیده شود.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک افزود: ثروت و سرمایه هر ملتی منابع انسانی آن است که آموزش و پرورش به دلیل تربیت نیروهای انسانی، شاه کلید ترقی و توسعه هر کشوری هم محسوب می‌شود.

آیروم ادامه داد: پرورش نیروهای متخصص و متعهد محور توسعه جامعه محسوب می‌شود که آموزش و پرورش در تحقق این مهم نقش بسزایی ایفا می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تحصیل دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای و کاردانش و به‌کارگیری آن در جامعه می‌تواند در افزایش و شتاب‌دهی به تولید درآمد ملی، توسعه فرهنگی و اجتماعی، ریشه‌کنی فقر و ایجاد عدالت مؤثر باشد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.