مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بافت های فرسوده استان اردبیل بیش از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اردبیل؛ خلیل محبت خواه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اردبیل گفت: تسهیلات با نرخ بهره پایین به منظور بهسازی و احیای 2 هزار و 500 واحد مسکونی در بافت های فرسوده استان اردبیل پرداخت می شود.

وی افزود: بانک مسکن 50 هزار مورد تسهیلات پرداخت می کند که با مشارکت مدنی سود تسهیلات در 2 سال اول 14 درصد و 10 سال پس از آن 11 درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: اگر مبحث انرژی نیز در ساخت و سازها رعایت شود، 2 درصد نیز سود کاهش یافته و به 9 درصد خواهد رسید که این فرصت خوبی است و باید در 2 ماه آینده سهمیه استان اردبیل به طور کامل جذب شود.

محبت خواه بیان کرد: 500 میلیون ریال به ازای هر واحد مسکونی در کلان شهرها، 400 میلیون ریال در شهرهای با جمعیت 200 هزار نفر و در شهرهای کوچکتر 300 میلیارد ریال پرداخت می شود.

وی افزود: در گذشته به حاشیه شهرها توجه می شد اما سند ملی راهبردی بهسازی و توانمند سازی بافت های فرسوده با تصویب هیات دولت در سال گذشته بافت های فرسوده، تاریخی، روستایی و ناکارآمد مثل زندان ها را نیز مورد توجه قرار می دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه گفت: بافت های فرسوده این استان بیش از میانگین کشوری بوده و تا فروردین سال گذشته 9.2 درصد آن به مساحت 128 هکتار احیا شده است.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد

انتهای پیام/ب



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.