پیشهاد آخر هفته از نمایش «خشم اژدها» در سالن حافظ و نقاشی‌های یک هنرمند در گالری «الهه» می‌گوید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم، آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از افکار روزانه به این سو و آن سو بکشاند.


سینمایی آخر هفته:

فیلم «خبر خاصی نیست» به کارگردانی مصطفی شایسته بر روی پرده سینماها رفته و فرصتی را مهیا کرده تا قصه دو خواهری که همراه با دختران جوان خود زندگی آرامی را می‌گذرانند، اما برگزاری یک مهمانی خانوادگی و حضور مردی جوان، زندگی این دو خانواده را دستخوش چالش و بحرانی جدی می‌نماید را با خانواده و دوستان برویم تا ببینیم. حداقل برای زمان کوتاهی هم که شده دغدغه‌های روزمره را فراموش کنیم.

از «اژدها»ی خشمناک تا پرتره‌نگاری‌های نامرئی!

در این فیلم بازیگرانی چون: افسانه بایگان، رویا تیموریان، بیتا سحرخیز، بیتا احمدی، امیرحسین آرمان و با حضور رضا کیانیان به ایفای نقش می‌پردازند.


تئاتر آخر هفته:

وقتی صحبت از نمایش می‌شود، می‌دانیم که قرار است نفس به نفس بازیگر شادی و رنج‌هایش را حس کنیم  و ما را آنچنان محو خود کند که ساعاتی قصه زندگی خود را از یاد ببریم. مخصوصا اگر فضا کمی از دنیای واقعی خارج باشد.

نمایش «خشم اژدها» که قبل از تاریخ اولین اجرای خود، توانست چهار روز نخست تمام بلیط خود را بفروشد و با دلگرمی زیادی از مخاطبانش روی صحنه برود، قطعا می‌تواند انتخاب مناسبی برای رفتن و دیدن آن باشد.

از «اژدها»ی خشمناک تا پرتره‌نگاری‌های نامرئی!

«خشم اژدها» داستان چند نویسنده‌ای است که از فضای رئالیستی به سمت دنیای کمیک هم کشیده می‌شود و همین امر است که جذابیت را برای عموم مخاطبان بیشتر و آن‌ها را جذب خودش می‌کند.

گفتنی است؛ این اثر تا 30 دی ماه در سالن حافظ به کارگردانی علی احمدی روی صحنه می‌رود و بازیگرانی چون: علی شادمان، تینو صالحی، الهه شه‌پرست و ... به ایفای نقش در آن می‌پردازند.


کتاب آخر هفته:

تازه‌ترین رمان ماریو بارگاس یوسا که در سال ۲۰۱۵ روانه بازار جهانی کتاب شد، چند روزی است که با ترجمه خجسته کیهان در ایران منتشر شده است.

این رمان «قهرمان عصر ما» نام دارد و یوسا در آن، دو روایت موازی را پیش می‌برد که اگرچه در حوالی پایان اثر به هم می‌رسند؛ اما هرکدام دنبال‌کننده موضوع اجتماعی خاصی است. ماجرای اول، با نامه‌های افرادی مشکوک آغاز می‌شود که قصد باج‌خواهی از صاحب یک شرکت ترابری را دارند. او قرار نیست تسلیم باج‌خواهان شود و همین مسئله، گره‌های داستان را شکل می‌دهد. در روایت دوم، رابطه پسر یک خانواده با مردی مرموز، برای او دردسرساز شده است.

از «اژدها»ی خشمناک تا پرتره‌نگاری‌های نامرئی!

با وجودی که برخی شخصیت‌های پیشین رمان‌های یوسا در این اثر نیز حاضر شده‌اند، اما باید گفت که حال و هوای این رمان با دیگر آثار او متفاوت است و نویسنده درصدد دست زدن به تجربه‌ای تازه بوده و بیش از هر چیز به مسائل گریبانگیر انسان جوامع امروزی نظر داشته است.

گفتنی است؛ «قهرمان عصر ما» با ترجمه خجسته کیهان، در ۴۰۸ صفحه و با قیمت ۲۷ هزار تومان از سوی بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.


گالری آخر هفته:

تابلوهای نقاشی هم در پس رنگ و خطوط خود حرف‌هایی برای گفتن دارند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

تازه‌ترین مجموعه نقاشى‌هاى نرگس سلیمان‌زاده با عنوان «نامرئى» عصر جمعه ١٨ دى ماه در گالرى «الهه» به تماشا در مى‌آید. سلیمان‌زاده جوان با پرتره‌نگارى‌هایش بیانگر نوعى نقد اجتماعى در پس کنش نقاشانه‌اش است و با حرکت در مثلث خودساخته رئال، سوررئال و انتزاعى روایت‌هایى چند وجهى گاه با انبوهى از کاراکترها در یک اثر را با تکنیک اکرلیک روى بوم ثبت کرده است؛ او کوشیده مفاهیمى مانند هویت و دغدغه‌هاى اندیشانه بشر را هدف گیرد.

از «اژدها»ی خشمناک تا پرتره‌نگاری‌های نامرئی!

در این نمایشگاه ١٢ اثر در ابعاد بزرگ و ١٢ اثر در ابعاد کوچک ارائه مى‌شود که اغلب آن‌ها در نگاه نخست شادمانه و پس از دقایقى تامل، گزنده و نیش‌دار دیده مى‌شوند.


آخر هفته کجا بریم؟

با وجود هوای سرد، تفریحات زمستانی هم حال و هوای خودش را دارد؛ اما انگار گاهی مکان‌های ساده را هم فراموش می‌کنیم.

پيست اسكی ديزين اولين پيست اسكی در ايران است كه از طرف فدراسيون جهانی اسكی مورد تائيد برای برگزاری مسابقات رسمی شناخته شد و عنوان بين‌المللی به خود گرفت. رسميت اين پيست وابسته به امكانات ويژه و خاص است كه شامل نكات فنی مانند، شيب مسير، طول مسير، محل برگزاری مسابقات و امكانات رفاهی است.

از «اژدها»ی خشمناک تا پرتره‌نگاری‌های نامرئی!

تاریخ نصب اولین دستگاه‌های بالابر در دیزین سال ۱۳۴۸ است که شامل ۳ تله کابین، ۲ تله سیژ، ۷ تله اسکی بشقابی و ۱ تله اسکی چکشی است. ارتفاع پایين‌ترين نقطه از سطح دريا 2650 متر و بلندترين نقطه آن 3600 متر است. در فصل تابستان هم ورزش‌هایی همچون دوچرخه‌سواری کوهستان، کایت‌سواری، تیراندازی با کمان و اسکی روی چمن نیز در این مجموعه امکان‌پذیر است.

دیزین محلی‌ است که از دیرباز تا کنون میزبان بسیاری از مردم کشورمان بوده. پس این هفته فرصت خوبی است تا به آنجا برویم و آخرهفته پر هیجانی را داشته باشیم.




گزارش: نیلوفر جوانشیر


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار