دبیر ستاد توسعه علوم و سلول‌های بنیادی معاونت علمی از تهیه پیش‌نویس مراحل پایانی ارائه خدمات سلولی خبر داد.

امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فن‌آوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پس از پیگیری‌های مداوم این ستاد در تهیه و تدوین پیش‌نویس مراحل آیین‌نامه ارائه خدمات سلولی هم اکنون این پیش‌نویس مراحل پایانی را طی می‌کند.

وی در ادامه افزود: با توجه به تصویب آیین‌ناه ثبت فرآورده‌های بیولوژیک در معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت قانون مشخصی برای تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان تصویب شد و ادامه نیز تصویب آیین‌نامه مراکز ارائه خدمات سلولی این روند را تکمیل خواهد کرد.

حمیدیه تصریح کرد: آیین‌نامه ارائه خدمات سلولی به نامه‌ای است که این ستاد از مدتی پیش در پی تصویب و تدوین آن بوده است. این یک رویداد بسیار مهمی در دنیای پزشکی است که از سلول درمانی برای درمان بیماری‌ها استفاده شود. 

دبیر ستاد توسعه علوم و فن‌آوری سلول‌های بنیادی بیان کرد: در برخی از حوزه‌ها مانند پیوند سلول‌های بنیادی برای بیماری‌های خونی و سرطانی این علم کاربردی شده است و در برخی از رشته‌های دیگر مانند علوم اعصاب، غضروف و ریه زمینه را برای استفاده از این علم فراهم کرده‌ایم.

حمیدیه خاطرنشان کرد: این ستاد نقش بسیار مهمی در سیاست‌گذاری در حوزه پزشکی و بالینی دارد. که در این راستا اقدامات بسیاری انجام داده است.

دبیر ستاد توسعه علوم و سلول‌های بنیادی معاونت علمی عنوان کرد: راه‌اندازی کارگروه‌های مختلف علوم پزشکی و دعوت از استادان سراسر کشور برای دعوت به همکاری و همچنین تشکیل شورای سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی استان‌ها از اقدامات این ستاد است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.