پژوهش سراهای کشت سلول در مدارس کشور راه اندازی میشود

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،   از ساری ،دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جریان بازدید از انیستیتو پاستور در آمل گفت: رایزنی های با مسؤولان وزارت آموزش و پرورش برای راه اندازی پژوهش سراهای کشت سلول در مدارس کشور انجام شده است.

امیرعلی حمیدیه به برگزاری نخستین دوره جشنواره سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی اردیبهشت ماه سال آینده اشاره کرد و افزود: تعداد شرکت های دانش بنیان فعال در این حوزه هفت ماه گذشته به بیش از 30 شرکت افزایش یافته است.

وی اقدام های پژوهشکده انیستیتوپاستور شمال کشور شعبه آمل را درارائه طرح های کاربردی برای سلول های بنیادی قابل تحسین خواند وگفت: متاسفانه بسیاری از دانشگاه ها اعتبارهای مربوط به حمایت از محققان وپژوهشگران را دریافت اما کمتر از حد آن به آنان اختصاص می دهند.

رئیس پژوهشکده انیستیتو پاستور شمال کشور شعبه آمل نیز با بیان اینکه چند هسته فناوری فعال در حوزه سلولهای بنیادی در این پژوهشکده ایجاد شده است افزود: این پژوهشکده سالهای گذشته به ایجاد مدل های مختلف موش های سرطانی پرداخت و از تعداد سه مدل موش آزمایشگاهی 10 مدل ایجاد کرده است.

محسن آسوری افزود: انیستیتوپاستور آمل با توجه به ظرفیتها وامکانات مناسب به همراه مرکز رویان به عنوان مرکز نگهداری حیوانات تراریخته کشوری انتخاب شدند.

رئیس پژوهشکده انیستیتوپاستور آمل به اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار دولتی در سالهای اخیر برای توسعه شرکت های دانش بنیان دراین پژوهشکده خبر داد و افزود: برای توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی این پژوهشکده آمادگی خود را برای همکاری بیشتر با معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری اعلام می کند.

پژوهشکده انیستیتو پاستور شعبه آمل در شش حوزه، تولید انواع حیوانات آزمایشگاهی، موش و کیتهای تشخیصی، ارائه خدمات تشخیصی شامل هاری، لپتوسپیروز وبوتولیسم، مرکز رشد زیست فناوری ، مرکز رایانش زیستی و نیز آموزشی فعالیت می کند.

انتهای پیام /پ


برای آگاهی از اخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


برچسب ها: راه اندازی ، پژوهش ، سرای ، کشت ، سلول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.