نخستین شب خاطره گویی سردار شهید حسینعلی عالی با عنوان "پرواز سرخ" در زاهدان برگزار شد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، نخستین مراسم شب خاطره گویی سردار شهید حسینعلی عالی در قالب پرواز سرخ با حضور مسئولان استانی، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان، خانواده معظم شهدا و جمعی از خواهران و برادران بسیجی در سالن اجتماعات موزه جنوب شرق کشور به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همکاری تربیت و آموزش بسیج سپاه سلمان استان برگزار شد.
جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای عملیات کربلای 5 اظهار داشت: رشادت‌ها، ایثارگری‌های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس هرگز از اذهان بیرون نمی‌رود که با کمترین امکانات و تجهیزات جنگی با سلاح ایمان و توکل بر خدا به پیروزی رسیدند.
حبیب لک زایی گفت: امروزه جوانان و نوجوانان ایران زمین آینده سازان انقلاب هستند که با انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، انعکاس رشادت‌های شهدا و رزمندگان و فرهنگ جبهه و شهادت را برای همیشه برای نسل‌های آینده توسعه و ترویج دهند تا آنها بهتر از هر زمان دیگری با الگو پذیری از شهدا، راه و نام آنها را ادامه داده و زنده نگه دارند.
نویسنده دفاع مقدس و کتاب خاکهای نرم کوشک نیز در این مراسم گفت: شهدا مقام رفیع، جایگاه بالا و ارزشمندی دارند که با حرکت در مسیر الهی و الگو پذیری از فرهنگ عاشورا و نهضت کربلا و با ایمان راسخ در برابر هجمه دشمنان مقابله و مبارزه کرده و در نهایت با صبر، بردباری و شکیبایی در برابر باطل به پیروزی رسیدند.
سعید عاکف افزود: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با انتخاب دو بال سرخ شهادت، بال اعتقادات به مهدویت که ریشه در کربلا داشت در عرصه جنگ به میدان رفته با تقویت اعتقاد به قرآن، جهاد، و مهدویت، جوانان را بیشتر با اهداف نظام و رهبری آشنا کرده که دشمنان انقلاب برای از بین بردن این اعتقادات از شیوه‌های مختلف استفاده می‌کنند.
وی بیان کرد: بصیرت و هشیاری بسیجیان و رزمندگان و جمعی از شهدا چون شهید عالی، میر حسینی، خدری، هراتی و... توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند و این گونه بود که حماسه غرور آفرین کربلای 5 با رمز یا زهرا در منطقه شلمچه رخ داد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم از شلمچه به عنوان یادآور حماسی‌ترین صحنه‌ها و لحظات دوران دفاع مقدس و جلوه گاه برترین و والاترین اوصاف و فضائل انسانی در پیشگاه خداوند و کربلایی‌ترین نقطه این سرزمین خونرنگ یاد کرد.
حمزه دهقان تصریح کرد: ابراز رشادت‌ها و شجاعت‌ها، ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام در عملیات کربلای 5 در این منطقه اهمیت و قداست آن را دوچندان می‌کند. /ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.