رئيس پليس "فتا" استان فارس از دستگيری فردی خبر داد که با اغفال دختران از طریق ایجاد گروه های دوستی در شبکه های اجتماعی و با به دام انداختن تعدادی از کاربران از آنها اخاذی می کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز شیراز؛ سرهنگ "سيدموسي حسيني" گفت: چندی پیش مردی میانسال با حالتی پریشان به همراه دختر 17ساله خود وارد پلیس فتا شده و عنوان می کند چند روزی بود که متوجه شدم دخترم آن آرامش همیشگی را ندارد به طوری که اغلب مواقع اضطراب و نگرانی از چهره او کاملا نمایان شده و به طور عجیبی سرگرم گوشی تلفن همراه خود بود.

وي ادامه داد: اين مرد از جويا شدن قضيه از دخترش، وي با گریه به پدر مي گويد؛ مدتی پیش از طریق یکی از دوستانم با این گروه آشنا شده و در آن عضو شدم، سپس با مدیر گروه که خود را پسری جوان و زیبا معرفی کرد آشنا شدم، در ادامه با چرب زبانی و دادن وعده ازدواج عکس های شخصیم را برای وی ارسال کرده که پس از آن،  پیام های تهدیدزا و خواسته های نامربوط شروع شد.

رئيس پليس "فتا" استان فارس گفت: اين دختر پس از پرس و جو از اعضای دیگر گروه متوجه شده نه تنها خودش، بلکه کاربران دیگری نیز در این گروه اغفال شده اند.

سرهنگ "حسيني" ادامه داد: با مطرح شدن این موضوع تیمی از اداره مبارزه با جرائم سایبری تشکیل شده و ماموران با اقداماتی فنی و تخصصی، موفق به شناسایی متهم شدند.

وي افزود: متهم که مردی 38 ساله ساکن شیراز است، در ابتدا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه ای می شود اما در ادامه با دیدن مستندات و ادله دیجیتال به بزه انتسابی خود اعتراف کرده و مشخص می شود وی به دلیل مشکلات روحی و روانی، اقدام به چنین عمل مجرمانه ای كرده است.

رئيس پليس "فتا" استان فارس از والدین درخواست كرد: با پیشرفت های تکنولوژی و ظهور اپلیکیشن های مختلف ارتباطاتی، اطلاعات و آگاهی خود را  در این زمینه بالا برده و با ایجاد ارتباط مثبت و مفید با فرزندان خود آن ها را در این فضا تنها نگذارند.

سرهنگ "حسينی" ادامه داد: مواقعی مشاهده می شود بعضی افراد با روبرو شدن به چنین مواردی به علت حفظ آبرو از شکایت کردن امتناء می ورزند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.