مردم در مناطق مختلف جهان بار دیگر علیه رژیم آل سعود تظاهرات کردند

مسلمانان در مناطق مختلف جهان بار دیگر با برگزاری تظاهرات، جنایت‌های رژیم سعودی را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، مسلمانان کشمیر بار دیگر شعار «مرگ بر آل سعود» سردادند و جنایت‌های رژیم سعودی را محکوم کردند. 

 مردم کشمیر روز گذشته در شهر سرینگر، مرکز کشمیر تحت کنترل هند، تظاهرات کردند. این تظاهرات برای محکومیت اقدام عربستان سعودی در اعدام شیخ النمر پس از اقامه نماز جمعه برپا شد. 

شرکت کنندگان در این تظاهرات می‌گفتند باید علی النمر، برادرزاده شیخ النمر، و دیگر فعالان ضدحکومت سعودی آزاد شوند که در فهرست اعدامی‌ها قرار دارند. 

شرکت کنندگان در این تظاهرات اقدامات عربستان سعودی را در دامن زدن به تنشهای فرقه‌ای میان مسلمانان محکوم کردند. آن‌ها می‌گفتند پادشاهی سعودی همسو با منافع قدرتهای امپریالیستی فعالیت می‌کند که می‌خواهند در میان مسلمانان تفرقه بوجود بیاورند. 

هزاران نفر از مردم حيدرآبادِ هند با برگزاری راهپيمايی، عليه اقدام جنايتکارانه رژيم سعودی در اعدام آيت الله شيخ نمر تظاهرات کردند.


شبکه العالم نیز گزارش داد: تظاهرات در مخالفت با نظام سعودی و سیاستهای سرکوبگرانه آن در بحرین، عراق و شهرهای اروپایی ادامه یافت و تظاهرکنندگان از جامعه بین المللی خواستند مداخله و از نظام آل سعود پس از اعدام آیت الله نمر باقر النمر روحانی مبارز عربستانی به سبب سیاست‌هایش بازخواست کند. 

ملت بحرین دیروز برای ششمین روز در محکومیت اعدام آیت الله نمر تظاهرات کردند. 

بحرینی‌ها در خیابانهای دمنستان و درّاز در راهپیمایی گسترده شرکت و در مخالفت با اقدامات سعودی شعار دادند. 

در تونس نیز شماری از انجمن‌ها و سازمان‌ها از جمله مجمع تونسی دفاع از حقوق بشر و اتحادیه خبرنگاران تونسی از جامعه بین المللی خواستند به مسئولیتش با موضعگیری قاطعانه در قبال نظام سعودی عمل کند. 
سازمانهای تونسی، اقدامات نظام سعودی از حمله به وبلاگ نویسان گرفته تا اعدام مخالفان و حمله به آزادیهای عمومی و خصوصی را محکوم کردند. 

مراسم ترحیمی نیز در بنیاد ابرار در لندن برگزار شد و سخنرانان در این مراسم شیخ نمر را محکوم کردند. 

گروههای مقاومت اسلامی در عراق تظاهرات گسترده‌ای در محکومیت اعدام شیخ نمر برگزار کردند. تظاهرکنندگان از دولت عراق خواستند روابط دیپلماتیک خود را با سعودی قطع کند.


انتهای پیام/




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار