مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: آتش سوزی جنگل‌های لاهیجان هم اکنون به طور کامل مهار شده است.

عربانی مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آتش سوزی جنگل‌های لاهیجان اظهار داشت: این آتش سوزی در مناطق مختلفی از جنگل‌های لاهیجان رخ داده بود که هم اکنون به طور کامل مهار شده است.

رضایی مدیر کل روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان در خصوص میزان خسارت وارده بر جنگل‌های لاهیجان در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: طی 24 ساعت گذشته 31 مورد حریق در مناطق مختلفی از جنگل‌های لاهیجان داشته‌ایم که با حضور به موقع عوامل یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان و اطلاع رسانی آن‌ها سطح خسارت را کاهش داده‌ایم.

وی در ادامه افزود: آتش سوزی تاکنون سطحی بوده و خسارت‌ها بر بیشه‌زارهای طبیعی و خار و خاشاک کف جنگل بوده است.

رضایی در خصوص اطفاء کامل حریق جنگل‌های لاهیجان تصریح کرد: آتش به طور کامل از بستر جنگل لاهیجان رخت بسته و تنها در حال حاضر باغ چایی از اراضی شخصی که همجوار با نقاط جنگلی است در حال آتش سوزی است.

مدیر کل روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان گفت: عوامل یگان حفاظت محیط زیست برای خاموش کردن این باغ چایی هم اکنون در صحنه حضور دارند.

رضایی در خصوص علت رخداد این آتش سوزی بیان کرد: باد گرم شدیدی که هم اکنون در حال وزیدن است کف جنگل را خشک و مستعد آتش سوزی کرده است و در این بین بی احتیاطی برخی شهروندان به شرایط آماده‌ی حریق دامن زده است.

گفتنی است؛ برخی از شهروندان اطراف جنگل‌های لاهیجان که دارای اراضی شخصی هستند بعد از کشت و کار بوته‌ها و خار و خاشاک اضافی باغ چایی خود را با روشن کردن آتش از بین می‌برند که این آتش دامن گیر جنگل‌های اطراف می‌شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا  کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار