رییس پلیس راه استان قزوین از رانندگان خواست تا هنگام بارندگی در جاده از تغییر مسیرهای ناگهانی خودداری کرده و رعایت فاصله طولی با خودرو مقابل را نیز رعایت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛سرهنگ بهرام زینلی افزود: با توجه به ادامه بارش های هفته اخیر در سطح استان، از رانندگان درخواست می شود قبل از حرکت نسبت به سلامت فنی خودرو خود اطمینان داشته و از سالم بودن برف پاک کن ها، بخاری و شیشه شوهای خود مطمئن باشند.

وی با تاکید بر سالم بودن لاستیک های خودرو هنگام مسافرت در هوای بارانی، اضافه کرد: در مواقع بارندگی و به دلیل وجود گل و لای ناشی از باران، اصطکاک بین لاستیک با سطح آسفالت کاهش یافته و کف جاده به صورت صابونی شکل درآمده که تعادل خودرو را برای رانندگان مشکل می سازد.

وی با اشاره به اینکه رانندگان به هنگام بخار گرفتن شیشه های خودرو و کاهش دید، ضمن قرار دادن درجه بخاری خودرو روی شماره یک، کلید AC کولر خود را نیز روشن کنند، یادآور شد: این عمل باعث گرفته شدن رطوبت هوای موجود در خودرو، افزایش دید راننده را نیز به دنبال دارد.

این مسوول انتظامی اضافه کرد: طی 24 ساعت گذشته و براثر وقوع سه سانحه رانندگی در محور قدیم و آزادراه قزوین - کرج، پنج نفر مجروح شدند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.