معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان قزوین گفت: بیش از ۶۰ درصد اراضی استان قزوین را مراتع دامی تشکیل می‌دهد، اما اعتبارات این بخش برای تقویت این مراتع مناسب نیست و ضرورت دارد تا این اعتبارات افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛جمشید محمدبیگی  اظهار داشت: پروژه‌های متعددی در اراضی مرتعی استان قزوین در حال اجرا است که یکی از این پروژه‌ها، پروژه کپه‌کاری در اراضی مرتعی است.

وی افزود: اجرای پروژه کپه‌کاری آبان ماه هر سال به دلیل کاهش یافتن ظرفیت و پوشش گیاهی در اثر چرای دام آغاز و در دی ماه به پایان می‌رسد.

محمدبیگی عنوان کرد:اداره منابع طبیعی پروژه کپه‌کاری را در  107 هکتار از اراضی مرتع با توجه به اعتبار موجود اجرا کرده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان قزوین افزود: برای ریشه‌دوانی و رشد و تولید گیاهان اراضی مرتعی، اجازه بهره برداری به مدت یک دوره زمانی 2 ساله داده نمی‌شود که پس از پایان 2 سال قابل بهره برداری برای چرای دام است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه 61 درصد از اراضی استان قزوین مرتع هستند اعتبارات این بخش پاسخگوی پروژه‌ها نیست و نیاز به افزایش اعتبار است.

محمدبیگی افزود: مجموع اعتبار همه پروژه‌های بخش مراتع تنها 107 میلیون تومان است که این اعتبار با حجم زیاد اراضی مرتعی پاسخگو نیست و نیاز به اعتبارات بیشتری است.

معاون اداره کل منابع طبیعی استان قزوین خاطرنشان کرد: پروژه کپه‌کاری به منظور جلوگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از سیلاب شدن اراضی و ذخیره آب در داخل زمین در آوج، الموت غربی و آبیک انجام شده است.

محمدبیگی تصریح کرد: پروژه کپه‌کاری در اراضی مرتعی در زمینه اقتصادی و تولید علوفه برای دام و بهره برداری از گیاهان دارویی نیز بسیار مؤثر است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: اراضی ، مراتع ، دامی ، پروژه ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.