مدیرعامل مرکز آموزش هوانوردی پارسیس گفت: سالانه حدود 80 نفر در این مرکز دوره های آموزش هوانوردی و خلبانی را فرا می گیرند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان آرش جهانی در حاشیه نخستین پرواز هواپیماهای پایپر (تک موتوره) در گفت و گو با خبرنگاران در کاشان اظهار داشت: با توجه به امکانات فرودگاه کاشان، پیش بینی می شود با جذب حدود 20 نفر از علاقمندان کاشانی به حرفه خلبانی، پروازهای آموزشی خلبانان پارسیس به فرودگاه کاشان انجام شود.
بگفته وی پروازهای آموزشی این مرکز تاکنون در مسیر شهرهای اصفهان، اراک، همدان، زنجان، رشت و ساری انجام شده است.
مدیرعامل مرکز آموزش هوانوردی پارسیس از کسب مجوزهای لازم از سازمان هواپیمایی کشور برای این مرکز خبر داد و گفت: تعمیر هواپیماهای سبک و سنگین، سیستم آموزش تایپ هواپیماهای سبک، سیستم تداوم و صلاحیت پروازی در این مرکز نیز آموزش داده می شود.
مدیر فرودگاه کاشان نیز از امضای تفاهم نامه بین این فرودگاه و مرکز آموزش های هوانوردی پارسیس با انجام پروازهای آموزشی در فرودگاه کاشان خبر داد.
سیدمسعود مسعودی گفت: با انعقاد این تفاهم نامه، آموزش دوره های هوانوردی و خلبانی با توجه به امکانات و توانمندی فرودگاه کاشان پروازهای آموزشی نیز در این فرودگاه انجام خواهد شد.
وی پیش بینی کرد: روزانه 10 پرواز در فرودگاه کاشان انجام شود که تا کنون برای راه اندازی فاز یک این فرودگاه 250 میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری کاشان هزینه شده است.

بگفته وی فاز دوم فرودگاه کاشان نیز در زمینی افزون بر 470 هکتار و با برآورد هزینه چهار هزار و 500 میلیارد ریال در آینده ای نزدیک راه اندازی می شود.

در آیین آغاز پرواز از مرکز آموزش هوانوردی پارسیس به فرودگاه کاشان، پدر شهید احمدی روشن برای کارکنان و خلبانان فرودگاه کاشان در آستانه سالگرد شهادت احمدی روشن قدردانی کرد و گفت: نخستین پرواز آموزشی این فرودگاه باعث سربلندی ایران اسلامی است.
همچنین در این آیین، با بهره برداری از ترمینال پروازهای خروجی و ورودی سالن مسافری فرودگاه کاشان، این ترمینال به نام شهید احمدی روشن مزین شد.

پرواز از مرکز آموزشی هوانوردی خلبانی فرودگاه پیام کرج با هفت فروند هواپیمای پایپر (تک موتوره) از فرودگاه پیام کرج به فرودگاه کاشان انجام شد.

 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.