تعرفه‌ها ابزار سیاست‌گذاری حوزه سلامت است

سخنگوی وزیر بهداشت ضمن بیان اینکه تعرفه ها ابزار سیاست‌گذاری در حوزه سلامت هستند گفت: در کاهش سزارین و افزایش زایمان طبیعی تعرفه‌ها به عنوان ابزار سیاست گذاری وارد عمل می‌شود.

حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با توجه به رسیدن ماه‌های پایانی سال و زمان تعیین تعرفه‌های سال 95 در خصوص میزان تطبیق تعرفه های جدید با تعرفه‌های واقعی گفت: تعرفه ها از ابزار سیاست‌گذاری در حوزه سلامت است که سیاست‌گذار می‌تواند اهداف مطلوب خود را از طریق آن اعمال کند.  به طور مثال برای کاهش سزارین و افزایش زایمان طبیعی می‌تواند تعرفه ها را جابجا کنند.

وی افزود: موضوع دیگری که حائز اهمیت است، منطقی بودن میزان تعرفه ها است مثلا در کشوری که تورم دارد انقباض قیمت ‌ها فقط بر اساس طرف خریدار سیستم ارائه خدمات را دچار مشکل می‌کند و از طرفی به توان پرداختی مردم نیز باید توجه کنیم، پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه واقعی کردن تعرفه‌ها از طریق منابع دولتی و بیمه ها است، نه از طریق جیب مردم که امیدواریم بتوانیم آن را عملی کنیم.

وی در ادامه درخصوص دریافتی پزشکان و تفاوت آن با تعرفه‌های تعیین شده گفت: طبق تقسیم بندی قانونی، نظارت بر موسسات که شامل بیمارستان‌ها، آزمایش‌ها و رادیولوژی ها می‌شود بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. در طرح تحول سلامت نیز اصلاح تعرفه‌ها در بخش بستری و نظارت بر آن ها از اهداف وزارت بهداشت بوده است. 

حریرچی در خصوص نظارت بر عملکرد و دریافتی مطب‌ها عنوان کرد: نظارت بر مطب‌ها طبق قانون نظام پزشکی بر عهده سازمان نظام پزشکی است و خود صنف باید آن را کنترل کند و ما از سازمان نظام پزشکی می‌خواهیم که نظارت خود را افزایش دهد و تعرفه‌هایی که در خدمات سرپایی نزدیک به واقعی است رعایت شود تا شکایات مردم کمتر شود و دستگاه های نظارتی دیگر کمتر وارد عمل شوند. 



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار