معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت:با سفر رئیس جمهور به استان ژئوفیزیک هوایی مصوب و آغاز شده و در حال حاضر این طرح 40 درصد پیشرفت دارد.

پیشرفت 40 درصدی ژئوفیزیک هوائی در آذربایجان شرقیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نیرومند اسکوئی در جلسه بررسی و رفع مشکلات فعالین معادن آذربایجان شرقی از آینده روشن در زمینه معادن آذربایجان شرقی خبر داد.

وی با اشاره به وضعیت معادن در آذربایجان شرقی و اتفاقات رخ داده در بخش معدن استان در دو سال گذشته اظهار کرد: در بخش معدن کارهای زیادی در سه دهه گذشته صورت گرفته و هیچ گونه رانت و محدودیتی در زمینه واگذاری معادن وجود ندارد و شفافیت واگذاری معادن بسیار بالا است.

وی خاطر نشان کرد: واگذاری معادن قبل از انقلاب به صورت انحصاری و رانت و فساد بالا وجود داشت ولی در حال حاضر سرمایه گذاری از کشور چین نیز در امر معادن و اکتشاف فعال هستند.

نیرومند اسکوئی تصریح کرد: مزایده های مربوط به معادن به صورت فضای رقابتی و بدون هیچ گونه رانتی برگزار شده و استاندار آذربایجان شرقی بر انجام مزایده های قانونی تاکید نموده و دارد.

وی بیان کرد: مشکلات موجود در بخش معادن استان نگران کننده است و البته اقداماتی را آغاز کرده ایم تا فضای کاری معدن کاران و اکتشاف کاران تسریع شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: از دو سال گذشته و با آغاز دولت تدبیر و امید پهنه های معدنی آزاد شده و آذربایجان شرقی اولین استان بود که پهنه ها را آزاد کرده و تا پایان دی ماه سال جاری تمام درخواستهای قبلی بلوکه شده آزاد می شود.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.