مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: عملیات احداث 42 کیلومتر راه خاکی دسترسی به بقعه امامزاده محمد بن حسن الیگودرز ابتدای سال آینده آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت الاسلام خاکباز افزود: در مجموع راه دسترسی به این بقعه از مبدا الیگودرز 150 کیلومتر بوده که تا سال گذشته 50 کیلومتر از محور خاکی آن آسفالت شده و 42 کیلومتر همچنان خاکی است.

وی با بیان اینکه سال گذشته پنج میلیارد ریال برای این مهم به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت شده گفت: استاندار لرستان نیز اخیرا در بازدید از این مسیر پنج میلیارد ریال اختصاص داد.

وی افزود: طی قراردادهای منعقد شده با شروع فصل بهار و کاهش برودت هوا در منطقه، عملیات راهسازی و آسفالت 25 کیلومتر توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ع) و 17 کیلومتر توسط بنیاد مسکن آغاز می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه 90 درصد بقاع متبرکه استان راه دسترسی مناسب دارند گفت: برخی از این بقاع دارای راه آسفالته هستند و برخی در مسیرهای اصلی بوده و راه دسترسی بزرگراهی دارند.

حجت الاسلام خاکباز افزود: در مجموع کمتر از 10 بقعه متبرکه راه دسترسی خاکی دارند که از این تعداد بقعه امامزاده پیرمحمد در نورآباد و مابقی در الیگودرز هستند.

امام زاده با کرامت محمدبن حسن مومد حسن علیه سلام که سالانه دهها هزار نفر را از نقاط مختلف به سوی خود جذب می نماید و در روستای اینوه واقع می باشد از فرزندان امام حسن مجتبی علیه سلام می باشد.

168 بقعه، بارگاه، قدمگاه و مکان متبرکه در لرستان شناسایی شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.