رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران گفت: امسال 27 شکارچی و صیاد متخلف در زیستگاه های حیات وحش این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ عبدال دیانتی نسب افزود: از این شکارچیان 14 قبضه اسلحه و تعداد زیادی گونه های نادر حیات وحش کشف شد.

وی بیان کرد: تیهو، کبک، ماهی و بزکوهی از مهمترین گونه های حیات وحش کشف شده از این شکارچیان بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران تصریح کرد: شکارچیان دستگیر شده افزون بر پرداخت جریمه های زیست محیطی پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

دیانتی همچنین از رهاسازی 23 قطعه کبک،تیهو،سارگپه و دلیجه در مناطق حفاظت شده گچساران خبر داد و گفت: این گونه های نادر از شکارچیان متخلف کشف یا به صورت مصدوم از سوی دوستداران حیات وحش به متولیان تحویل داده شده بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران تصریح کرد:امسال همچنین 107 پروانه صید و شکار برای شکار مجاز در این شهرستان صادر شد.
وی گفت: کبک، تیهو گرگ، خرس، کل و بز از مهمترین گونه های حیات وحش در مناطق حفاظت شده گچساران است.

دیانتی نسب ابراز کرد: مهار پنج آتش سوزی در مناطق حفاظت شده دیل و خامین از دیگر برنامه های حفاظتی از محیط زیست گچساران بود.
وی وسعت آتش سوزی های امسال در مناطق حفاظت شده این شهرستان را 100 هکتار برآورد کرد.

دیانتی اظهار کرد: 740 مورد بازدید از مکان های دفن زباله شهری و روستایی، جانمایی مکان دفن زباله روستای دیل،جانمایی از 40 طرح صنعتی و نصب 127 پلاکارد زیست محیطی امسال در گچساران با هدف صیانت از این سرمایه های خدادادی انجام شده است.

وی با اشاره به کمبود نیروی محیط بان از دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هر نوع متخلف مراتب را به محیط زیست گزارش دهند.

دیانتی با یادآوری وسعت مناطق حفاظت شده، کمبود نیروی انسانی محیط و زیرساخت های پاسگاه محیط بانی و وسعت فعالیت این اداره از متولیان خواست برای تقویت زیرساخت های حفاظت محیط زیست این شهرستان چاره اندیشی کنند.

وی گفت: در حال حاضر سه پاسگاه محیط بانی با 9 محیط بان کار صیانت از مناطق حفاظت شده گچساران را به عهده دارند که حداقل باید این میزان دو برابر وضعیت موجود باشد.

کوه خامی با مساحت بیش از26 هزار هکتار، کوه سرخ با 32هزار هکتار و کوه دیل با 10 هزار هکتار مساحت جزو مناطق حفاظت شده شهرستان گچساران محسوب می شوند.

انتهای پیام /س
برچسب ها: شکارچی ، صیاد ، زیستگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.