معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران، چندی پیش از این سمت برکنار شد که در خصوص ارتباط این برکناری با حادثه سفارت عربستان، اظهارات متفاوتی مطرح می‌شود.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال اعدام ظالمانه "شیخ نمر باقر النمر" روحانی شیعه عربستانی به دست حکومت این کشور، تجمعی اعتراض آمیز در مقابل سفارت عربستان در تهران صورت گرفت. تجمعی که به باور برخی، افزون بر اعتراض به اعدام غیرمنصفانه این روحانی شیعه، از بغض فروخورده مردم در پس فاجعه منا که با بی‌کفایتی حکومت عربستان روی داد، ریشه می‌گرفت.

این تجمع تا آنجا که به منظور اعلام اعتراضی بر حق صورت گرفت، تجمعی مقبول بود، اما با تعرض عده‌ای به ساختمان سفارت، نه تنها رفتاری غیرمسئولانه و خارج از عرف دیپلماتیک صورت گرفت، که به مظلوم نمایی دولت عربستان انجامید، به‌طوری که جنایت حکومت آل سعود در اعدام شیخ نمر، در میان اخبار جهان، زیر سایه اتهام ایران به پایبند نبودن به قوانین بین‌المللی کمرنگ شد. در پی این حادثه دولتمردان کشورمان به صراحت موضع خود را در اهتمام به برخورد با خاطیان حمله به سفارت اعلام کردند.

در این میان، صفرعلی براتلو معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران، با دستور شخص وزیر کشور از این سمت برکنار و محسن نسج همدانی، مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری نیز با حفظ سمت جایگزین وی شد، که برخی گمانه‌زنی‌ها این تغییر را با موضوع حمله به سفارت عربستان مرتبط می‌داند. استاندار تهران اما در مراسم تودیع معاون امنیتی و انتظامی پیشین استانداری، بیان داشت: "تغییرات انجام شده در معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران هیچ ارتباطی به موضوع سفارت عربستان ندارد و از مدت‌ها قبل مطرح بوده است".

یک برکناری و چند تعبیر!

با این وجود حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور، شب گذشته با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی، در این خصوص تصریح کرد: "یک بخش از دلایل برکناری معاون امنیتی استانداری حادثه تعرض به سفارت عربستان بود، البته در پی حوادث گذشته به وی در چند مرحله تذکر دادیم که ایشان به موقع انجام وظیفه نکرده بود و با تصمیم وزیر کشور برکنار شد".

یک برکناری و چند تعبیر!

به دنبال اظهارات سخنگوی وزارت کشور نیز، پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران اطلاعیه‌ای را از سوی استاندار تهران منتشر کرد. سید حسین هاشمی در این اطلاعیه بیان داشت:  با توجه به اینکه بحث تغییر معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران از چند ماه پیش به شکل جدی مطرح بود و مسئله‌ی حمله به سفارت عربستان هنوز در حال پیگیری و بررسی است، ارتباط این تغییر و موضوع سفارت دور از ذهن به نظر می‌رسید.

وی افزود: ممکن است به وزیر محترم کشور در این رابطه اطلاعاتی رسیده باشد که بنده در جریان آن نیستم و چون ایشان تمام وقت مشغول جلسات دولت و برنامه ششم توسعه هستند، موفق به گفت‌و‌گو با ایشان نیز در این رابطه نشده بودم.

استاندار تهران در پایان خاطر نشان کرد: آقای امیری به عنوان سخنگوی محترم وزارت کشور احتمالاً در این رابطه اطلاعات کامل تری را در اختیاردارند که این موضوع را مطرح کردند.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار