مدیر حوزه‌های علمیه در دیدار با جمعی از علمای برجسته یمن گفت: ما و شما وظیفه داریم که فریاد مظلومیت شما را به گوش جهانیان برسانیم و شما نیز باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشید.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در دیدار با جمعی از علمای برجسته یمن گفت: مقاومت ملت یمن به رغم تمام مشکلات، تحسین برانگیز است و ملت ما هم همیشه هم‌درد شما بوده است و امیدواریم با وعده نصرت الهی در این کارزار به پیروزی برسید.

وی افزود: صحنه‌هایی که در یمن رخ داده است و گزارشی که در این جلسه مطرح شد، بسیار ناراحت‌کننده است و امیدواریم که ملت شجاع و قوی یمن با این عزم الهی که دارند در این مسیر موفق باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: علاوه بر محاصره اقتصادی و مصادره بنادر و فرودگاه، یمن از نظر رسانه‌ای نیز به شدت مورد محاصره هستند و غیر از ایران و چند رسانه محدود کمتر کسی در خصوص این جنایات اطلاع‌رسانی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما و شما وظیفه داریم که فریاد مظلومیت شما را به گوش جهانیان برسانیم و شما نیز باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشید که این جنایات را به گوش جهانیان برسانید.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری اظهار کرد: در خطبه‌های نماز جمعه سراسر کشور، فریاد مظلومیت مردم یمن سرداده شده است و در هر عرصه‌ای کنار ملت یمن بوده‌ایم.

وی افزود: رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، علاوه بر وجود رهبری چون امام راحل، استقامت و پایداری و وحدت این ملت بود؛ همه گروه‌ها و دسته‌جات به یک فریاد مبدل شدند؛ اعتقاد داریم در یمن نیز همه گروه‌ها با وحدت کلمه می‌توانند به پیروزی برسند.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: امیدواریم که همه دسته‌ها و گروه‌ها و مجموعه‌های فعال در یمن بتوانند به بهترین شکل در کنار هم حضور پیدا کنند و ارزش‌های دینی را زنده کرده و دشمن را شکست دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر جهاد، مخلصانه باشد که مردم یمن آن را ثابت کرده‌اند، قطعا با پیروزی بر همه دشمنان همراه خواهد بود و امیدواریم این پیروزی به زودی برای این ملت حاصل شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری اظهار کرد: حمله سعودی به یمن که بیش از 10 ماه به طول انجامیده است و به بهانه حمایت از منصور‌هادی بود؛ اگر بتوانید این مطلب را برای دنیا تبیین کنید و بهانه دروغین سعودی‌ها را از بین ببرید. می‌توانید نشان دهید که آنها حق نداشتند که به درخواست یک فرد مستعفی عمل کنند و در حقیقت این حمله کاملا غیر مشروع و خصمانه بوده است.

وی افزود: گرچه به سازمان‌های به ظاهر حقوق بشر اعتمادی نداریم که این مسئله را نیز ثابت کرده‌اند و به شما هیچ مساعدتی نداشته‌اند ولی قطعا اطلاع رسانی به جامعه بین‌المللی به صورت فیلم، مصاحبه، عکس و... می‌تواند تبیین بهتری از جامعه یمن و جنایات سعودی و ایادی آنها ارائه دهد و قطعا در نگاه و برنامه افکار عمومی در جهان نسبت به شما تاثیرگذار خواهد بود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: ملت ایران و علمای حوزه عملیه برای پیروزی انقلاب ملت یمن که محبان اهل بیت (ع) هستند، دعا می‌کنند و امیدواریم دیدار بعدی ما در حالی باشد که پیروزمندانه این جنگ را پشت سر گذاشته‌اید و در اوج قدرت باشید.

انتهای پیام/س
برچسب ها: یمن ، حوزه علمیه ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.