رئیس اداره دامپزشکی ایجرود گفت: طی امسال بیش از 38 هزار رأس دام سبک و سنگین این شهرستان بر علیه بیماری بروسلوز مایه کوبی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ حامد عیسی‌پور گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از 38 هزار رأس دام سبک و سنگین شهرستان ایجرود بر علیه بیماری بروسلوز مایه کوبی شدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ایجرود افزود: طی 9 ماه سال جاری 22 هزار و 779 رأس گوسفند و بز، 13 هزار و 987 رأس بره و بزغاله و 2 هزار و 83 رأس گاو و گوساله بر علیه بیماری بروسلوز مایه کوبی شدند.

عیسی‌پور با بیان اینکه بروسلوز یکی از مهمترین و شایع‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات است، اضافه کرد: میزان شیوع بیماری بروسلوز در دام رابطه مستقیم با میزان شیوع تب مالت در انسان دارد، از این رو برای جلوگیری از خسارت‌های اقتصادی و مخاطرات بهداشتی این بیماری، کنترل و یا ریشه‌کنی آن در حیوانات اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: این بیماری به علت ایجاد سقط جنین در دام، کاهش تولید شیر، عقیمی و نازایی دام‌های مبتلا و همچنین به علت ابتلای انسان به بیماری تب مالت، همواره از دو بعد اقتصادی و بهداشتی مورد توجه قرار می‌گیرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
برچسب ها: مایه کوبی ، دام ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.