آسیب های اجتماعی یکی از عوامل اصلی افت تحصیلی دانش آموزان است و والدین با شناخت این آسیب ها و پیشگیری از بروز آنها می توانند تا حد زیادی به پیشرفت تحصیلی فرزندان خود کمک کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛رئیس اداره مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که در محل سالن شهید باهنر ابهر برگزار شدهدف اصلی از برگزاری چنین کارگاههایی را آگاهی بخشی در راستای جلوگیری از بروز مشکلات اجتماعی عنوان کرد.

غیاثی افزود: آموزش مهارتهای زندگی و تربیت دانش آموزان مهمترین ابزار پیش گیری از آسیبهای اجتماعی و بروز جرم در جامعه است.

وی طلاق و اعتیاد را دو مورد از مهمترین تهدیدهای جدی جامعه برشمرد و با تاکید بر پیدایش نوع جدیدی از اعتیاد تحت عنوان اعتیاد به شبکه های مجازی، سردی روابط اعضای خانواده و عدم توجه والدین به فرزندان را از جمله پیامدهای منفی استفاده از شبکه‌های اجتماعی بیان کرد .

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: میزان دانش والدین دانش آموزان در پیشگیری از ابتلا نوجوانان به مواد مخدر بسیار مهم و اثرگذار است و معلمان و مجریان طرح های پیشگیری از آسیبهای اجتماعی باید بکوشند تا با برنامه های آموزشی آگاهی والدین را در این راستا افزایش دهند.

غیاثی آسیب های اجتماعی یکی از عوامل اصلی افت تحصیلی دانش آموزان دانست و گفت: والدین با شناخت این آسیب ها و پیشگیری از بروز آنها می توانند تا حد زیادی به پیشرفت تحصیلی فرزندان خود کمک کنند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.