کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان بارش باران امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در تمام ابستگاه های هواشناسی و باران سنجی این استان افزایش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ولی بهره مند میزان بارش در سال زراعی امسال در یاسوج را تاکنون حدود 356/7 میلی متر اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال زراعی سال گذشته حدود 90/9میلی متر افزایش نشان می دهد.

وی میزان بارندگی اخیر در یاسوج را 21/9میلی متر ذکر کرد.

بهره مند میزان نزولات جوی شهر دهدشت در سال زراعی جاری را حدود 383/9میلی متر ذکر کرد و گفت: این میزان نسبتبه مدت مشابه سال زراعی گذشته نیز 192/6 میلی متر افزایش یافته است.

وی میزان بارندگی دو روز گذشته دهدشت را 37/7 میلی متر بیان کرد.

بهره مند تصریح کرد: میزان بارش باران سال زراعی جاری در دوگنبدان 232/3 بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 61 میلی متر افزایش دارد.

وی میزان بارندگی در سال زراعی امسال در شهر سی سخت را حدود 333میلی متر اعلام کرد و گفت: میزان بارندگی در این شهر در مدت مشابه سال آبی گذشته 50/5 میلی متر بیشتر شده است.
وی اظهار کرد: میانگین بارش شهر لیکک در سال زراعی جاری تاکنون 356میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال زراعی 93-94 بیش از 199 میلی متر بیشتر است.
بهره مند میزان بارندگی های امسال در ایستگاه های چرام، لنده و تحقیقات کشاورزی امامزاده جعفر را به ترتیب334،429و283 میلی متر ذکر کرد.

وی میزان افزایش بارندگی های امسال در لنده را 174 میلی متر، چرام،137میلی متر و امامزاده جعفر را 134 میلی متر بیان کرد.
استان حدود 700 هزار نفری کهگیلیوه وبویراحمد دارای هشت شهرستان و بیش از 17شهر است که شهرهای یاسوج و سی سخت جزو مناطق سردسیری این استان هستند.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحت یک درصدی از خاک ایران دارای هشت درصد منابع آبی کشور به میزان حدود 11.5 میلیارد مترمکعب آب های جاری ،میانگین بارش سالانه 595 میلیمتری و وجود رودخانه های خروشان و پرآب، اما به سرزمین تشنه در کنار این همه منابع عظیم آبی مشهور است.

خشکسالی و کم بارشی در سال زراعی گذشته موجب بروز مشکلات و چالش های فراوانی در این استان شده بود.

به دلیل دیم بودن 70درصد از کشت زمین های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بارندگی در این استان اهمیت زیادی برای کشاورزان دارد.

انتهای پیام /پ
برچسب ها: بارش ، باران ، برف ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.