گردهمایی هنرمندان معاصر از کیارستمی، کیانیان تا بزرگمهر حسین‌پور و ... به بهانه خیام

هنرمندانی از عرصه‌های مختلف چون سینما و تجسمی، به بهانه خیام با آثار و برداشت‌های خود از اشعار شاعر گرد هم آمدند.

آناهیتا قبائیان مدیر نگارخانه «راه ابریشم» در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایشگاه «اسرار ازل، خیام و هنر معاصر» که هم اکنون در این نگارخانه برپاست، گفت: 20 هنرمند از عرصه‌های مختلف در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند و این سری دوم آثار مجموعه «اسرار ازل، خیام و هنر معاصر» است.

وی افزود: ویدئو، نقاشی، مجسمه، حجم و به طور کلی تمام زمینه‌های هنرهای تجسمی در این مجموعه وجود دارد و فیلم‌های کوتاهی نیز حول موضوع نمایشگاه پخش می‌شود.

قبائیان تصریح کرد: در این جا هر کسی سعی کرده تا از آن ایده و درکی که از خیام و فلسفه اشعار وی دارد، استفاده کند و باید گفت که کنار هم قرار دادن این آثار موفقیت‌آمیز بوده و هر کسی در اثرش آن رباعی که از آن تاثیر گرفته است را در کنار کارش آورده است.

وی اضافه کرد: این گرد آمدن هنرمندان حول یک موضوع واحد و با این ابعاد گسترده، باعث شده تا چیزی رخ دهد که کمتر شاهد آن هستیم؛ چرا که این رویداد جزو معدود نمایشگاه‌هایی است که در ایران با این گستردگی از هنرمندان معاصر تشکیل شده است.

این مسئول همچنین راجع به شکل‌گیری و انتخاب موضوع نمایشگاه گفت: مدت‌هاست که ما روی این موضوع کار می‌کنیم و انتخاب آن از صحبتی که با عباس کیارستمی داشتیم، شکل گرفت. چون از مدتی پیش با کیارستمی در خصوص برگزاری نمایشگاهی که هنرمندان معاصر در آن حضور داشته باشند، صحبت می‌کردیم و  او خیام را پیشنهاد کرد که این شد آغاز شکل‌گیری نمایشگاهی که امروز برپاست.

مدیر گالری «راه‌ابریشم» در پایان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه به طور کلی بسیار مثبت بوده و کار خوب و بزرگی در عرصه هنر محسوب می‌شود؛ اما درباره میزان تاثیرگذاری و نوع آن باید منتظر اتمام سری دوم این نمایشگاه که تا 16 بهمن است، باشیم و بعد راجع به آن صحبت کنیم.

گفتنی است؛ در این مجموعه هنرمندانی چون صابر ابر، شهریار احمدی، بزرگمهر حسین‌پور و چندین هنرمند بنام دیگر با آثار خود حضور دارند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار