حذف 13 رسته از اتحادیه صنایع دستی بزرگترین ضربه را به پیکره صنایع دستی خواهد زد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان در خصوص رسته های حذف شده از اتحادیه صنایع دستی گفت: حذف 13 رسته از اتحادیه صنایع دستی بزرگترین ضربه را به پیکره صنایع دستی خواهد زد و احتمال گرفتن دو نشان شهر خلاق و شهر جهانی صنایع دستی از شهر اصفهان وجود دارد.

عباس شیردل افزود: رسته هایی همچون قلمزنی، میناکاری، پارچه های قلمکار حذف شده همچنین رسته نقره کاری و نقره سازی، مخراج کاری به اتحادیه طلا و جواهر داده شده است و همچنین خراطی و رودوزی پارچه، فراوری ابریشم و ابریشم بافی نیز از زیرمجموعه اتحادیه صنایع دستی خارج شده است.
وی با بیان اینکه نامه هایی برای سازمان های مربوطه ارسال شده است تصریح کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد تا تعدادی از رسته ها به اتحادیه صنایع دستی اصفهان برگردانده شود اما این اتفاق هنوز صورت نگرفته است.

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان خاطر نشان کرد: یکی از فاکتورهای انتخاب اصفهان به عنوان شهرخلاق ،صنایع دستی اصفهان بوده است و حذف 13 رسته از اتحادیه صنایع دستی بزرگترین ضربه را به پیکره صنایع دستی خواهد زد و احتمال گرفتن دو نشان شهر خلاق و شهر جهانی صنایع دستی از شهر اصفهان وجود دارد.

شیردل گفت:حذف 13 رسته از اتحادیه صنایع دستی طی دو ماه گذشته اتفاق افتاده است .البته معاونت صنایع دستی اصفهان و کل کشور و همچنین شخص نامورمطلق معاون صنایع دستی کشور پیگیر موضوع هستند. 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.