رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمان گفت:توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی موجب هم‌افزایی صنعت و کشاورزی خواهد شد

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،از کرمان بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان ، مهندس عباس سعيدي در جريان بازديد از واحدهاي صنايع تبديلي وتكميلي بخش كشاورزي شهرستان كرمان از جمله تولیدی کلوچه چریکو ، واحد تولید غذای آماده، شرکت صنایع غذایی ارشیا شرق ، شرکت گلاب طه ،توليدي کلمپه راین، شرکت ميثاق با طبیعت و شرکت آدینه سبزگفت: صنایع تبدیلی حلقه اتصال تمام بخش‌های تولیدی و صنعتی کشور است که با اتصال این حلقه به سیستم تولید کشور می‌توان مسیر حرکت به سمت توسعه اقتصادی را با تدوین سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های منطقی و علمی هموار کرد تا از هدر رفت منابع جلوگیری شود.

وي افزود: توسعه بخش کشاورزی بعنوان یکی از ارکان اصلی توسعه کشور دارای جایگاه خاصی است. صنایع جانبی و وابسته بخش کشاورزی نیز شرط مهم برای تحرک بخشیدن به اهداف توسعه‌ای است. همچنین به علت شرایط تغییرپذیر بین‌المللی و اهمیت حضور در بازارهای بین‌المللی و منطقه‌ای و معرفی کشور بعنوان قدرت جدید اقتصادی در منطقه، تبیین جایگاه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی اجتناب‌ناپذیر است.

مهندس عباس سعيدي رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان كرمانافزود : . به منظور پیشگیری از ایجاد ضایعات در روند تولید محصولات کشاورزی در مراحل برداشت، حمل و نقل، انبارداری و عرضه و شایسته است با برنامه‌ریزی مدون در راستای توسعه و حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی از بروز زیان‌های بیشتر جلوگیری نمود و حداکثر ارزش افزوده را ایجاد کرد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: اقتصاد ، کشاورزی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.