فرماندار شهرستان اهر، گفت: برای صرفه جویی در مصرف آب تبدیل کانال های سنتی باغات پایاب سد ستارخان اهر به کانال های مدرن لازم و ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ سید محمد عابدی، در جلسه کارگروه آب، خاک و کشاورزی شهرستان اهر، گفت: با توجه به اینکه کشاورزان پایاب سد ستارخان اهر، آب کانال اصلی سد را به کانال های سنتی موجود در باغات هدایت می کنند لازم است برای جلوگیری از هدررفت آب و همچنین جلوگیری از مصرف زیاد آب نسبت به لوله گذاری در این کانال ها و تبدیل به کانال مدرن و همچنین نصب کنتورهای حجمی اقدام شود.

وی، افزود: از ادارات جهادکشاورزی و امورآب انتظار داریم برای عملیاتی شدن لوله گذاری کانال های سنتی وهمچنین نصب کنتورهای حجمی در کمترین زمان اقدام کنند و بهره برداران نیز در تسریع این امر کمک کنند.

فرماندار شهرستان اهر، گفت: با توجه به بارش های کم در شهرستان اهر و همچنین نیاز بخش کشاورزی به آب زیاد، لازم است کشاورزان منطقه نسبت به تجهیز باغات به آبیاری های نوین از جمله تحت فشار اقدام کنند.

وی، همچنین جهت صرفه جویی در مصرف آب بخش کشاورزی، خواستار جلوگیری از توسعه باغات و همچنین تغییرالگوی کشت و اختصاص محصولات جدید سازگار با کم آبی و مقاوم برای کشت در شهرستان اهر شد.

عابدی، همچنین خواستار اخذ سند برای اراضی پایاب سد روستای مغار و همچنین واگذاری اراضی دیم برای عشایر در راستای اسکان عشایر در این روستا شد.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.