خبرگزاری آسوشیتد پرس در گزارشی جوانب تنش میان ایران و عربستان در ورزش را کارشناسی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسوشیتد پرس؛ 

تنش های سیاسی بین عربستان سعودی و ایران پس از اعدام شیخ نمر به وسیله آل سعود بالا گرفت به طوری که عده ای از ایرانیان به سفارت عربستان سعودی در تهران اعتراض کردند که پس از آن ریاض سریعا روابط دیپلماتیک خود را با تهران قطع کرد.

در ادامه نیز ابعاد سیاسی گسترده این تنش و مخاصمه به ورزش نیز کشیده شد و نایب رئیس فدراسیون فوتبال عربستان ایران را مکان ایمنی برای حضور ورزشکارانش در چارچوب رقابت های لیگ قهرمانان آسیا و انتخابی المپیک ندانست.

هرچند علی کفاشیان در ادامه پاسخ وی را کوبنده داد و گفت: ایران میزبان بازی کشورهای دیگر مانند افغانستان و عراق است پس چطور می تواند ناامن باشد.

ایران کشور امنی است و اگر عربستان سعودی غیر از این فکر می کند باید مستندات خود را ارائه دهد ضمن اینکه اگر بحث ناامنی باشد این عربستان است که درگیر جنگ با یمن است.

در این بین جیمز دورسی کارشناس سیاسی فوتبال دانشگاه سنگاپور در امور خاورمیانه بر این باور است عربستانی ها به دنبال نیل به اهداف خود، سعی دارند ایران را نا امن جلوه دهند.
 
شایان ذکر است: تیم  ملی زیر 23 سال ایران در رقابت های انتخابی المپیک در گروه A  قرار دارد در حالی که سعودی ها در گروه B قرار دارند اما در صورت اول یا دوم شدن هر کدام از آنها باید در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم بروند.

انتهای پیام/
برچسب ها: آسیا ، ایران ، تنش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار