معاون قران و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از میزبانی خراسان رضوی در جشنواره آیات تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون قران و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جشنواره " آیات" به میزبانی خراسان رضوی در سه ماه پایانی امسال خبر داد و گفت: جشنواره آیات در قالب شعر و داستان است که آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره 30 بهمن ماه است و هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی هنرمندان در عرصه قرآنی است.

حجت الاسلام محمد رضا حشمتی همچنین به اجرای طرح "هفته‌های قرآنی" اشاره کرد و افزود: هم اکنون طرح هفته‌هاى قرآنى در برخی استان‌ها در حال انجام و در برخی استان‌ها به پایان رسیده است.

وی در خصوص طرح ملی تلاوت نیز گفت: این طرح از جمله طرح‌هایی است که مورد حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد قرار دارد و با معرفی افراد شرکت کننده در طرح ملی تلاوت، دوره‌های تکمیلی تلاوت نیز برای این افراد در دستور کار قرار دارد.

معاون قران و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزارى طرح ملى تلاوت قرآن تصریح کرد: امید است هزار و 500 نفر شرکت کننده در این طرح بتوانند از قاریان بزرگ کشور در آینده باشند.

حشمتی با بیان اینکه موسسات قرآنى در زمینه برگزاری مسابقات قرآن وظیفه قانونى ندارند، افزود: این موسسات بیشتر براساس علاقمندى فعالیت مى‌کنند بنابراین وظیفه وزارت ارشاد برگزاری دوره‌هاى تکمیلى و سفرهاى بین المللى برای این موسسات است.

وی یکی از رمزهای موفقیت در قرآن را حفظ آیات و تسلط به مضامین آیات دانست و گفت: امیدواریم حفاظ و قاریان قرآن کریم به این مسئله توجه کنند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد ازینکه در حوزه تولیدات هنری قرآن کریم بسیار عقب هستیم، گفت: تولیدات هنرى با مضامین قرآنى در حوزه انیمیشن، فیلنامه، نمایشنامه، شعر و داستان، قصص قرآنی و دلنوشته نامناسب است و در این زمینه باید اقدامات جدى‌ترى انجام شود.

حشمتی به اعتبارات امسال و سال آینده حوزه قرآن و عترت اشاره کرد و گفت: براساس پیشنهاد دولت بودجه بخش‌های فرهنگی برای سال 95 افزایش دارد و در حوزه بودجه‌های قرآنی وزارت ارشاد شاهد افزایش 10 تا 15 درصدی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بخشی از بودجه قرآنی کشور از سوی شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی وزارت ارشاد تامین می‌شود، گفت: از بودجه 200 میلیاردی که برای امسال از سوی این شورا تخصیص پیدا کرده بود هنوز مبلغی دریافت نشده است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه اعتبارات قرآنی براساس طرح‌های قرآنی موسسات توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از توفیقات حاصل از توزیع اعتبارات براساس طرح تربیت بیشتر حافظان و قاریان قرآن کریم است.

حشمتى در رابطه با بیمه قاریان قرآنى گفت: مجموع فعالان قرآنى کشور 6 هزار و 500 نفر جهت برخوردارى از بیمه ثبت نام کردند که به دلیل مشکلات اعتبارى هنوز مراحل آن تکمیل نشده است.

وی با بیان اینکه مقرر بود صندوق فعالان قرآنی راه اندازی شود اما متاسفانه این صندوق برای فعالان قرآنی تشکیل نشد، افزود: از محل ردیف 17 اعتبارات دولت 10 میلیارد تومان جهت بیمه فعالان قرآنى تخصیص داده شود که هنوز این مبلغ محقق نشد.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد به اقدامات در دستور کار برای مشهد 2017 اشاره و گفت: در سال 2017 دومین نمایشگاه بزرگ قرآنى در مشهد برگزار می‌شود که در این مراسم یکى از قرآن‌هاى نفیس آستان قدس یا ملک به عنوان هدیه براى شرکت کنندگان احیا می‌شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.