معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: موتورسواران بیشرین آمار تصادفات در استان را به خود اختصاص دادند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمد حسین علی نیا در نشست کمیسیون مدیریت راه های استان افزود: عمده این تصادفات مربوط به راکبان موتورسوار در جاده های فرعی است.

وی اظهار داشت: با وجود توزیع کلاه ایمنی بین متورسواران متأسفانه به دلیل عدم رعایت کامل قوانین و مقرارت راهنمایی و رانندگی در شب و نقص وسیله نقلیه در جاده ها منجرر به تصادفات می شود.

وی گفت:بخشی از تصادفات در محور چهار بانده بجنورد تا فاروج و عمدتا در محور شیروان به فاروج به دلیل دور برگردان غیر رسمی اتفاق می افتد.

محمد حسین علی نیا افزود:آماده سازی راه ها،کامل کردن علائمراهنمائی در راه ها ،ترمیم آسفالت راه های اصلی و فرعی،آماده سازی مجتمع های گردشگری و مساجد بین راه ها از جمله برنامه های آغاز سفرهای نورزی عنوان کرد.

مدیر راهداری راه و شهرسازی استان نیز در این نشست با اشاره به آمار اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور تعداد متوفیان در استان از ابتدای سال تا کنون را 174 نفر و تعداد مجروحین را در همین مدت دو هزار و 869 نفر اعلام کرد.

محمد مشتری همچنین تعداد تصادفات جرحی از ابتدای سال تا کنون را هزارو 59 فقره اعلام کرد که در مدت مشابه سال گذشته این آمار 966 فقره بوده است

مدیر راهداری راه و شهرسازی استان گفت: از هزارو 532 تصادف در استان وسایل نقلیه مقصر و درگیر در تصادفات امسال پراید با 448 مورد اولین وسیله نقلیه مقصر و موتورسیکلت با 445 مورد دومین وسیله نقلیه مقصر در تصادفات شناخته شده است.

رئیس پلیس‌راه استان نیز در این نشست آمار تصادفات در محورهای فرعی استان از ابتدای سال تا کنون در حوزه پلیس راه بجنورد 700 فقره در محور راز 124 فقره و 344 فقره را در دیگر محورهای استان اعلام کرد.

علیرضا حسین‌زاده محور راز را از پرحادثه ترین محورهای فرعی بجنورد برشمرد و گفت:از هزار و 626 فقره تصادف در استان از ابتدای سال تا کنون 726 فقره در راه های فرعی استان اتفاق افتاده است.

وی تعداد متوفیان استان را 184 نفر اعلام کرد که از این تعداد 73 نفر در محورهای فرعی جان باختند.

رئیس پلیس‌راه استان با بیان اینکه محور فاروج به شیروان با 25 کیلومتر طول در 9 ماهه سال جاری 15 نفر متوفی معادل 43 درصد متوفیان پلیس راه شیروان را به خود اختصاص داده است. گفت: این محور پر حادثه ترین محور استان بعد از محور چمن بید به جنگل گلستان در وقوع تصادفات منجر به فوت است

علیرضا حسین‌زاده عدم توجه به جلو،عدم رعایت حق تقدم،انحراف به چپ،سبقت غیر مجاز،سرعت غیر مجاز و تخطی از سرعت مطمئنه،عدم رعایت فاصله طولی و عرضی را از عوامل تصادفات برشمردو گفت: خستگی و خواب آلودگی رانندگان یکی از مهمترین علل وقوع تصادفات است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان نیز در این نشست گفت:34 درصد تصادفات استان در بزرگ راه ها 26 درصد راه های اصلی و 10 درصد در راه های روستایی اتفاق افتاده است.

سعيد سبحاني افزود:بیشترین تصادفات در محورهای شیروان به فاروج و چمن بید به جنگل گلستان رخ می دهد.

وی با اشاره به اینکه واژگونی وسایل نقیله و بعد جلو به پهلو بیشترین عامل تصادفات در استان است، گفت:خراسان شمالی پنجمین استان در بین 31 استان کشور نسبت به سال گذشته 31/2 دهم درصد در واژگونی خودرو کاهش داشته ایم.

سعيد سبحاني با اشاره به اینکه کمترین تلفات در ناوگان عمومی اتفاق می افتد افزود:بیشترین تلفات مربوط به موتورسیکلت است که نسبت به سال 93 دو برابر رشد داشته است (27 نفر به 41 نفر رسیده).

در پایان این نشست از فعالان هفته یادمان قربانیان تجلیل شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.