رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ایجاد یک‌هزار هکتار فضای سبز در داخل و خارج شرکت فولاد مبارکه اصفهان در راستای کاهش عوارض ناشی از آلاینده‌ها در صنعت بسیار موثر بوده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان رضا امینی در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر از شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه امروز توفیق حضور در مجتمع صنعتی فولاد مبارکه را پیدا کردیم، اظهار کرد: در آُستانه بیست و سومین سالگرد افتتاح این مجموعه عظیم صنعتی هستیم.

وی اضافه کرد: تلاش‌هایی که نیرو‌ها و کارشناسان این بخش انجام می‌دهند، سبب افتخار کشور و شهر و استان اصفهان در سطح بین‌الملل است که هم در تامین نیاز‌های مواد تولیدی برای بخش صنعت اثر‌گذار هستند و اثرات بسیار مثبتی در اقتصاد مقاومتی دارد که خود‌کفایی در این بخش را به همراه داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در استفاده‌های شهرداری از محصولات تاکید ما بر استفاده از تولیدات و کالا‌های ایرانی است، اگر چه مبنای احداث این مجموعه در ابتدای امر توسط کارشناسان خارجی و با مطالعات و مشاوره‌های آنها انجام شده است اما امروز در اثر تحریم دشمنان جمهوری اسلامی توانسته‌ایم به این دانش دسترسی پیدا کنیم و براساس و مبنای اطلاعاتکارشناسان داخلی تلاش کنیم که فرایند‌ها را به صورت داخلی طراحی کنیم.

وی ادامه داد: همچنین با مهندسی معکوس صورت گرفته به نقشه‌‌ها و فرایند‌های احداث، بازخوانی و باز‌سازی بخشی از مجموعه صنعتی دسترسی پیدا کنند.

امینی تاکید کرد: در استفاده از محصولات نیز تاکید ما بر استفاده از کالا‌های داخلی بوده، هست و خواهد بود و به شهرداری نیز تاکید می‌کنیم که در حوزه قطار شهری و بخش‌های دیگر مرتبط با شهرداری و بخش صنایع شهر در حد امکان بتوانند از واردات کالا‌های خارجی جلوگیری کنند و از توان داخلی این مجموعه‌های صنعتی برای رفع نیاز‌ها استفاده کنند.

وی افزود: طبیعتا این موضوع سبب رشد و شکوفایی بیشتر و اطمینان بیشتر سازندگان و تولید‌کنندگان بخش صنعت به بازار مصرف در کشور می‌شود که این یک رویکرد است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: البته برای استفاده در واگن‌سازی و ریل‌گذاری قطار شهری یا احداث مسیر‌های عبور خط قطار شهری باید یک انطباق‌پذیری برای نیاز‌ها و روش‌هایی که در شهر و مجتمع فولاد مبارکه وجود دارد، صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: براساس این انطباق ما ساز و کار‌های اجرایی رفع نیاز‌های شهر را از این مجموعه پیش‌بینی کنیم که به خودباوری واعتماد به نفس نیرو‌های صنعت در بخش داخلی بیشتر کمک کند و سبب کاهش هزینه‌ها به عنوان بخشی از اقتصاد مقاومتی شود.

امینی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد ریاضتی نیست، بلکه اقتصاد سخت‌کوشانه، پرفایده و اقتصاد درون‌زا و برون‌گرا است.

وی تصریح کرد: ایجاد یک‌هزار هکتار فضای سبز در داخل و خارج شرکت فولاد مبارکه اصفهان در راستای کاهش عوارض ناشی از آلاینده‌ها در صنعت بسیار موثر بوده و رویکرد جانبدارانه این شرکت از حفظ محیط زیست باید استمرار و تداوم داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: فعالیت‌های این مجموعه صنعتی به رشد و توسعه اقتصادی شهر، استان و کشور کمک‌های بسیاری می‌کند. 

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.