دانشکده تخصصی سنگ در استان اصفهان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان : نائب رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در دومین نشست خبری دور هشتم اتاق بازرگانی با موضوع عملکرد کمیسیون های تخصصی با بیان اینکه نشست های خوبی در خصوص صنعت سنگ با چند شرکت ایتالیایی داشتیم مقرر شد، مجموعه ای کامل از مهمترین کارخانجات و بهترین ماشین آلات مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیا مهیا شود و تا پایان سال دانشکده تخصصی سنگ در اصفهان تاسیس شود .

ابوالقاسم سرتیپی با اشاره به اینکه 1000 واحد تولیدی در استان اصفهان که به فراوری سنگ مشغول هستند گفت : با توجه به اینکه یکی از پتانسیل های استان وجود معادن سنگ های ساختمانی است ، بیش از100 نفر در 4 کمیته سنگ های تزئینی، کانی های فلزی، کانی های غیرفلزی و همچنین کانی های صنایع معدنی و در گروه معادن حضور دارند.

وی با بیان اینکه در راستای این پتانسیل ها می توان بالاترین بهره برداری و صادرات را داشت افزود : وجود انواع سنگ های معدنی از نقاط قوت این صنعت و فرآوری سنگ ها و آموزش از نقاط ضعف این صنعت می باشد .

نائب رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان گفت : با توجه به اینکه زیرساخت و موقعیت عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس برای صنعت سنگ و صادرات این صنعت در کشور و اصفهان مزیت به شمار می رود افزود : با چند شرکت ایتالیایی نشست های خوبی در رابطه با موضوع صنعت سنگ داشتیم و وعده هایی در این باره داده شد که بر اساس آن مقرر شد تا پایان امسال دانشکده تخصصی سنگ در اصفهان تاسیس شود و مهمترین کارخانجات و بهترین ماشین آلات مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیا مهیا شوند .

سرتیپی گفت : با وجود اینکه آموزش به عنوان مهمترین مسئله در توسعه صنعت سنگ است اما هنوز تولید سنگ و فرآوری آن در کشور به گونه سنتی انجام می شود که ما نیازمند سازندگی بیش از حد آن هستیم

نائب رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه می توان از معادن استان بالاترین بهره برداری و صادرات را داشت، تصریح کرد: نقطه قوت این صنعت انواع سنگ های معدنی و نقطه ضعف آن فرآوری سنگ ها و بدتر از آن مقوله آموزش است.

وی تاکید کرد: موضوعی که در کشور ما در بخش معادن کاهش داشته بخش آموزش معدن است که در حال حاضر کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان به صورت میدانی در حال جمع آوری اطلاعات آن می باشد . 


انتهای پیام/ف
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.